וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון "בשבע" השמיד גיליונות בהם ביקורת על זמביש

19.1.2014 / 12:50

העיתון הדתי-לאומי "בשבע" גנז בסוף השבוע מאה אלף עותקים, זאת כיוון שפורסם בהם טור מאת ידידיה מאיר שביקר את מזכ"ל תנועת "אמנה" - זאב חבר ("זמביש")

מאה אלף גיליונות של השבועון הדתי-לאומי "בשבע" נגנזו בסוף השבוע, כיוון שפורסם בהם טור דעה שביקר את מזכ"ל תנועת "אמנה" זאב חבר ("זמביש"), המקורב לראשי ישיבת בית-אל, המוציאה לאור את העיתון.

הטור, שנכתב על ידי ידידיה מאיר, עסק בהספד שנשא זמביש בהלווייה של אריאל שרון. מאיר טען שבנאומו, פגע זמביש בציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, כיוון שנאומו היה פייסני כלפי שרון, האיש שסומן כאויב המתנחלים לאחר ביצע תכנית ההתנתקות.

לאחר שהוחלט לגנוז את הטור, החליט ידידיה מאיר להעלות אותו במלואו לעמוד הפייסבוק שלו. בטור הוא מתייחס למשפט שאמר זמביש: "קשה וכואבת הייתה התנתקותך בשנתיים האחרונות לכהונתך מן הדרך בה צעדנו יחדיו. השאלות נותרו ללא מענה, הכאב גדול, ועל הכול תכסה אהבה גדולה".

מאיר כתב על כך: "זמביש הרי לא הופיע בלוויה כאדם פרטי, בדיוק כמו שג'ו ביידן לא דיבר בהלוויה כאדם פרטי. כל אחד בא לספוד, אבל גם להעביר מסר. ומה המסר שהמשפט הזה בעצם שידר לכל העולם? זה נורא פשוט: נו טוב, תפנו אותנו, תהרסו את בתינו, תעקרו את חממותינו, תסיתו נגדנו, אל תיתנו לנו אפילו להפגין, תעצרו קטינים, תפעילו מכת"זים, תפטרו שרים, תזיזו מתים, תגידו ,יש פתרון לכל מתיישב, למרות שמה-זה אין, תלכו לבג"ץ בדרישה להרוס את בתי הכנסת שלנו – אבל בסופו של דבר, בסוף בסוף, האהבה שלנו תכסה על כל הפשעים"

את מעשה הצנזורה חשף הבוקר קלמן ליבסקינד בתכניתו ברדיו גלי-ישראל. "מתברר שידידיה מאיר דווקא כתב השבוע את הטור שלו וגם העביר אותו לעיתון, וזה אפילו הודפס בהדפסה ראשונה. אלא שאז, רק אז, גילה מישהו שידידיה מאיר הרהיב עוז למתוח בטור הזה ביקורת על זמביש, בעקבות דבריו באותו הספד", אמר ליבסקינד.

"לאנשי 'בשבע', צריך לומר, יש אינטרסים שונים שמפליגים אל מעבר למחוזות העיתון. חלק מהם קשורים בבית אל, או בענייני הבנייה שגם זמביש קשור בהם, ולפיכך היו שסברו שלא כדאי להרגיז את האיש.", דברי ליבסקינד.

בעיתון "בשבע" סרבו הבוקר להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully