וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר TGI לשנת 2013: מעריב בשפל של כל הזמנים

20.1.2014 / 11:00

סקר TGI המתפרסם היום מציב את עיתון מעריב על נתון החשיפה הנמוך בתולדותיו, נמוך אף יותר מזה של "הארץ". בתוך כך, הפער בין "הארץ" לבין ה"פוסט" מצטמצם והכלכלונים צונחים

סקר TGI המתפרסם הבוקר מציב את עיתון מעריב על נתון החשיפה הנמוך בתולדותיו, נמוך אף יותר מזה של עיתון הארץ: החשיפה למעריב בחציון האחרון של שנת 2013 עמדה על נתון שפל של 3.5%.

לצורך השוואה, בשלושת החציונים הקודמים עמדו נתוניו על 11.9% עד אמצע 2012 ואז על 9.7% בסופה, משם ירדה החשיפה לנתון של 5.8% בחציון הראשון של 2013 ולנתון של 3.5% כעת - המציב את "מעריב" כעיתון סקטוריאלי, וכעיתון היומי בעלה החשיפה הנמוכה ביותר בישראל. בשקלול של 2013 כולה - החשיפה של "מעריב" עומדת על 4.6%.

סקר TGI לחציון הראשון של 2013: ההתרסקות של מעריב

עיתונות יומית: "ישראל היום" מתחזק

ובצד השני של הטבלה, מלחמת "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות" על ההובלה נשארת צמודה: לאחר שאת החציון הקודם סיימו האויבים המרים בנתון תיקו זהה, סוף 2013 מסמן עבור שניהם התחזקות - אולם זו של "ישראל היום" גבוהה יותר. העיתון מבית שלדון אדלסון זוכה בחציון השני של 2013 לחשיפה של 38.6% המעניקה לו את המקום הראשון, ו"ידיעות אחרונות" אחריו במקום השני עם חשיפה של 38.4%. יש לציין כי בשקלול השנתי לכל 2013 - החשיפה לשניהם זהה ועומדת על 37.7%.

ומה באמצע? הפער בין "הארץ" לבין "פוסט" מצטמצם: העיתון מבית שוקן מתחזק בחצי השנה האחרונה ומתייצב על נתון חשיפה של 6.1%, בעוד "פוסט" נחלש ומתייצב על 7.8%. בראייה שנתית הפער בין השניים עדיין רחב לטובתו של המו"ל אלי עזור שעיתונו זוכה לחשיפה שנתית של 8.2%, מול 5.8% לחשיפה שנתית ל"הארץ" בשנת 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר מצביע על המשך הירידה בשיעור החשיפה לעיתונים יומיים לעומת אותה התקופה אשתקד. שיעור החשיפה לעיתונות יום חול באופן כללי עומד בשנה החולפת על 60.9% - זאת לעומת 65.1% באותה התקופה אשתקד. עורכי הסקר מדגישים כי חלק ניכר משינוי זה נובע מהירידה בשיעור הקריאה של "מעריב", ובנטרול "מעריב", שיעור החשיפה לעיתוני יום חול ירד בצורה מתונה יותר, מ-62.9% בשנת 2012 ל-61% בשנת 2013.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בגזרת הסופ"ש: עליה נאה ל"סופהשבוע" עם 8.4%

בגזרת סוף השבוע ידיעות אחרונות הוא אמנם בעל החשיפה הגבוהה ביותר ועם פער גבוה ממתחריו, אבל נתוני הסקר מראים כי יש לאנשיו סיבה אמיתית לדאגה. בגזרה זו "ישראל היום" ממשיך להתחזק זה החציון הרביעי ברצף, בעוד "ידיעות אחרונות" נחלש באופן עקבי. החשיפה ל"ידיעות אחרונות" בסופי השבוע עמדה בחציון החולף על 41.4% (בקודם רשם 41.5% ובזה שלפניו 41.7%) וממול ל"ישראל היום" עומדת החשיפה על 33.7%, עלייה מנתון הקודם שעמד על 33% ולפניו 32.8%.

העיתון השלישי הנקרא ביותר בסוף השבוע הוא "סופהשבוע", שנכנס בסקר הקודם בסערה עם נתון של 7.4%, ונותן לאנשיו סיבות טובות לשמוח עם עלייה נאה לנתון של 8.4%. למרות כל הטלטלות, מוסף "הארץ" שומר על יציבות (או קפאון) ורושם נתון זהה לזה של הציון הקודם - 6.3%.

מוסף סוף השבוע של מעריב סובל מהירידה החדה בכלל החשיפה לעיתון, וגם הוא נחלש בעקביות זה הרבעון הרביעי ברצף ורושם נתון שפל של 4.8%, ההתרסקות הקשה ביותר מבין כל המוספים - כאשר בחציון הקודם הוא רשם 8.1%. החשיפה לעיתון "בשבע" עומדת על 5%, והיא גבוהה יותר בסופי שבוע מזו של מעריב (4.9%) ושל מקור ראשון (3.6%).

בגזרה הכלכלית: מסכים אדומים באחד העם

שלושת עיתוני הכלכלה נמצאים בנקודת שפל, וכולם נחלשים לנתון הנמוך שלהם מתוך ארבעת הרבעונים האחרונים. "כלכליסט" מחזיק במקום הראשון ובהובלה עם פער גבוה מהמתחרים, כאשר החשיפה אליו עולה על זו של שני המתחרים יחד - ועומדת על 10.2%. אם מגמת ההיחלשות של העיתון תישאר זהה - בסקר הבא הוא יירד אל מתחת לעשרת האחוזים.

הרחק אחריו "דה מרקר" עם חשיפה של 5.2%, החילשות מנתון קודם של 6.3%, ו"גלובס" אחרון עם חשיפה של 4.2%.

בגזרת המגזינים: במעריב מרוצים, "לאישה" מאבד גובה

בגזרת המגזינים אפשר יהיה למצוא הבוקר כמה חיוכים, למשל במשרדי "תכלת", חטיבת המגזינים של מעריב אשר כמה מגזינים שלה מציגים התחזקות: מוסף "נשים" של מקור ראשון שמטפס יפה מנתון של 1.3% ל-2%, מגזין "את" שמטפס מ-2.5% ל-2.8%, ו"נשיונל ג'אוגרפיק ישראל" שעולה מ-1.6% לנתון של 2.4%.

המגזין בעל החשיפה הגבוהה ביותר בישראל היה ונותר "לאשה" מבית "ידיעות אחרונות" והוא נחלש זה הרבעון השלישי ברצף ומסיים עם נתון של 8.3%. "פנאי פלוס" של "ידיעות אחרונות" במקום השני מציג התחזקות (או התאוששות, ליתר דיוק) ולאחר שירד לנתון של 4.2%, הוא מטפס ממנו לנתון של 4.4%. "מגזין דה מרקר" שומר על יציבות במקום החמישי עם 2.1%, ו:"ליידי גלובס" מתחזק גם הוא לנתון של 1.5%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully