וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ליוצרים: בג"צ דחה עתירתם נגד הזכייניות

22.1.2014 / 12:45

בג"צ דחה את עתירת היוצרים כנגד תיקון החקיקה שמעניקה לרשת ולקשת היתר לדחות חובות תוכן. היוצרים: "מדובר בהקלה בשווי 240 מיליון שקלים שתבוא על חשבון היצירה הישראלית"

שנה לאחר שאושר בכנסת התיקון לחוק הרשות השנייה אשר כלל בתוכו את הארכת זיכיון ערוץ 10 ומתן הקלות לזכייניות ערוץ 2 - דחה הבוקר בג"צ את עתירת היוצרים כנגד תיקון החקיקה. היוצרים התנגדו להחלטה שמעניקה לרשת ולקשת היתר לדחות חובות תוכן בשווי עשרות מיליוני שקלים.

על פי התיקון לחוק, לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יתאפשר לדחות חובות תוכן בסך של כ-80 מיליון שקלים כל אחת, לתקופה של שש שנים ולדחות ביצוע של כ-27% מההתחייבויות שלהן בתחום הסוגה העילית לתקופה של שש שנים אחרי המעבר לרישיון.

היוצרים טוענים כי מדובר בהקלה בשווי 240 מיליון שקלים שתבוא על חשבון היצירה הישראלית ובפגיעה בכ-4,000 איש המתפרנסים ממנה במישרין ובעקיפין.

השחקן אוהד קנולר, יו"ר ארגון השחקנים שח"ם המייצג 1,800 איש, אמר בראיון לוואלה! ברנז'ה לאחר תיקון החקיקה בתשובה לשאלה אם ישביתו את התעשייה במקרה כזה כי "הכל עומד על הפרק". נכון לשעה זו לא ניתן היה להשיג את תגובתו, ובארגון סרבו למסור תגובה.

איגודי היוצרים מסרו בתגובה: "מחטף נשאר מחטף וסירחון לא פג, גם אם לבג"ץ אין יכולת חוקית להתערב בעניין. לא בכדי קבע כבוד השופט רובינשטיין כי זכייניות ערוץ 2 תפסו טרמפ על משבר ערוץ 10 וכי הליך החקיקה הותיר תחושה כבדה. אנחנו רצי מרתון. אם מישהו חושב שנעמוד מנגד לנוכח העלמת היצירה המקורית מהמסך, כדאי לו לחשוב שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully