וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן VS בנט: שחרר מידע אודות מאגרי החירום של ישראל

23.1.2014 / 11:23

"הארץ" עתר לביהמ"ש בדרישה להורות למשרד הכלכלה למסור לידיו מידע על מלאי מזון החירום במדינה, זאת לצורך כתבה על היערכותה למצב חירום. במשרד סרבו למסור את המידע

עיתון "הארץ" מבקש מבית המשפט להורות למשרד הכלכלה למסור לידיו מידע על מלאי מזון החירום של מדינת ישראל. בעתירה מנהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען כי בעיתון הגישו למשרד שאילתא בנושא בחודש שעבר לצורך כתבה על היערכות המדינה למשבר חירום - אולם במשרד הכלכלה סרבו למסור לעיתון את המידע. העתירה הוגשה בהתאם לחוק חופש המידע, ובנימוק כי מדובר במידע ציבורי.

ב"הארץ" רוצים, למרות רוחם של אנשי משרד הכלכלה, בראשותו של נפתלי בנט, לפרסם מידע על רשימת המוצרים שהמדינה אוגרת, האופן שבו מחשבים את הכמויות בנדרשות ואת השיקולים בבחירת המוצרים הנאגרים לשעת חירום. משרד הכלכלה הוא הממונה על הבטחת אספקה בשעת חרום של מוצרי מזון לאוכלוסייה, ועל החזקת מלאי אסטרטגי של מוצרי מזון חיוניים.

"לציבור יש זכות לגיטימית לדעת באיזה אופן מוקצים משאבים"

"העניין הציבורי שבגילוי המידע עדיף וגובר על הטעם לדחייה גורפת של הבקשה כולה", טוענת פרקליטת העיתון עו"ד טלי ליבליך. "לציבור יש זכות לגיטימית לדעת באיזה אופן מוקצים משאבים לציבור בשעת חרום, וכן יש לו אינטרס לגיטימי לפקח ולבקר על רשויות המדינה המופקדות על היערכות לשעת חרום".

ליבליך הוסיפה בעתירה כי "גילוי המידע המבוקש יאפשר לציבור לבחון האם המדינה האמונה על ביטחונם של אזרחיה, ערוכה ומוכנה לשעת חרום, ובאיזה אופן היערכות זו נעשית", וכי גילוי המידע אף יביא לשיפור ההיערכות לשעת חרום.

טרם התקבלה תגובת משרד הכלכלה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully