וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד הצנזור

23.1.2014 / 12:47

שלטון-עיתון, גרסת גלובס: שיחת טלפון בהולה שניהל נשיא המדינה פרס עם העורך חגי גולן הביאה לצנזור טור שפורסם בעיתון וביקר את שר האוצר לפיד - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

שיחת טלפון בהולה שערך נשיא המדינה שמעון פרס לעורך גלובס, חגי גולן, הביאה לצנזור של חלק מטור שפורסם בעיתון וביקר את שר האוצר יאיר לפיד.

ממידע שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי באחד מטוריה האחרונים של כתבת גלובס לילך ויסמן הובאה פסקה שהתייחסה לירידה באמון הציבור בתפקודו של שר האוצר לפיד. בפסקה הובא ציטוט של נשיא המדינה שאמר עליו כי "הוא כמו מים רדודים בים, אבל גם ים צריך עומק".

"עתיד לא ורוד - 75% מהציבור לא מרוצים מלפיד, 54% לא מרוצים מנתניהו", הייתה כותרת הטור. כאשר לאנשי הנשיא נודע שעל מנת לבסס את התזה הביאה ויסמן ציטוט שנוי במחלוקת של פרס, המאמצים להשמיט את הדברים מהעיתון עלו עד לדרגות הגבוהות ביותר.

"כל שני וחמישי יש מידע לא נכון בתקשורת"

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה כי פרס בעצמו התקשר לגולן ודרש כי הדברים יושמטו. בעקבות השיחה הטעונה התפרסם הטור ללא הציטוט של הנשיא, והגורם הוסיף כי אנשי שר האוצר לפיד לא היו מעורבים בהשתלשלות העניינים אלא מדובר היה ביוזמה של הנשיא פרס.

דוברת בית הנשיא, איילת פריש, מכחישה שהנשיא דיבר על הנושא עם עורך העיתון הכלכלי. "פרס לא דיבר עם חגי גולן, אני לא חיברתי אותם".

יכול להיות שהם דיברו ישירות, בלי שחיברת אותם?

"מה פתאום. תשמע, כל שני וחמישי יש מידע לא נכון בתקשורת וציטוטים שגויים. ממש כמו הסיפור שאתה מנסה לייצר עכשיו".

הסיפור כבר קיים. ידוע בוודאות שדברי הנשיא היו בידי גלובס, ומשום מה לא פורסמו.

"גלובס פנו אלינו כדי לברר האם הציטוט שהם קיבלו בהדלפה הוא נכון. אני עדכנתי אותם שהוא לא נכון".

אז הם הורידו אותו ביוזמתם, ולא ביוזמת בית הנשיא?

"בדיוק".

מלילך ויסמן ועיתון גלובס נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לשיקולים מערכתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully