וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מכחישים את הדיווחים בטורקיה: "לא השפלנו ולא התנצלנו"

30.1.2014 / 17:17

בעקבות הדיווחים בטורקיה על השפלה של עיתונאים טורקים על ידי השב"כ והתנצלות רשמית של ישראל, מבהירים בישראל: "לא נמסרה כל התנצלות רשמית, וטענות הטורקים לא נכונות"

לשכת העיתונות הממשלתית מכחישה את הפרסומים בתקשורת הטורקית, עליהם דווח השבוע בוואלה! ברנז'ה, ולפיהם היא התנצלה בפני אגודת העיתונים הטורקית בעקבות אירוע שבו השפילו לכאורה מאבטחי שב"כ עיתונאים טורקים.

מהלשכה נמסר לוואלה! ברנז'ה כי בניגוד לפרסומים בטורקיה, "לא נמסרה כל התנצלות רשמית מטעם ממשלת ישראל או מטעם לע"מ בפני אגודת העיתונאים הטורקית. בדיקת האירוע העלתה כי הדברים המצוטטים לכאורה מפי אנשי הביטחון לא נאמרו והעיתונאים הטורקים קיבלו יחס שווה לאורחים אחרים באותו האירוע".

בעיתוונת הטורקית פורסם השבוע כי שני עיתונאים טורקים אשר הגיעו לאירע שערך משרד ראש הממשלה לעיתונאים זרים הציגו למאבטחי השב"כ את הדרכונים הטורקיים שלהם, ולטענתם, ברגע שזוהו כטורקים הם זכו ליחס משפיל ומפלה לעומת עמיתיהם העיתונאים ממדינות אחרות.

חיפוש מתחת לחגורה - היה או לא היה?

השניים טענו כי אחד המאבטחים אמר להם כי "אלה עם דרכונים טורקיים עומדים בפני בידוק בטחוני מעמיק יותר כיוון שטורקיה היא מדינה בעלת 'איום גבוה' יותר עבור ישראל". לפי הדיווח בעיתונות הטורקית, אחד מהעיתונאים נדרש להתפשט, ולשני נאמר כי הוא "יעבור חיפוש מתחת לחגורה ביד חשופה".

בלשכת העיתונות הממשלתית אומרים היום כי ערכו בדיקה של המקרה, ובסופה מצאו כי העיתונאים הטורקים לא קיבלו יחס חריג מהמאבטחים. "לע"מ מתייחסת בכובד ראש לכל תלונה ומייחסת חשיבות רבה לכבודם של כלל העיתונאים הזרים בישראל, ובכלל זה עיתונאים מטורקיה, ולכן נערכה הבדיקה", אומרים בלשכה. "בסיומה נמצא כי לא ניתן יחס שונה לעיתונאים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully