וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מגה שינתה קמפיין בהוראת יועמ"ש חדשות 10

3.2.2014 / 10:55

קמפיין של רשת מגה עשה שימוש באריזה גרפית זהה לזו של חדשות 10 עם רפרנס לתכנית ”היום שהיה”. לוואלה! ברנז’ה נודע כי הקטע נערך לאחר התערבות היועצים המשפטיים של החברה

רשת המזון מגה נאצלה לשנות קמפיין פרסומי ימים ספורים לאחר שעלה לשידור בערוצים המסחריים, זאת עקב איום בתביעה משפטית מצד חדשות 10 - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ברשת אומרים היום כי הקמפיין אושר על ידי ערוץ 10 לפני שעלה לאוויר, וכי לא הייתה בו שום הפרה חוקית של סימנים מסחריים.

הקמפיין החדש של רשת מגה עלה לאוויר לקראת סוף שבוע שעבר ונועד לפרסם את מבצעי "זמן משפחה" של הרשת עשה שימוש באריזה גרפית ומוזיקלית זהה לזו של חדשות 10, והתבסס על הצבעים והמוזיקה בהם עושה שימוש חברת החדשות. הקמפיין התייחס גם למותג חברת החדשות התכנית היומית "היום שהיה", אותה מגיש גיא זהר, ואף נאמר בו המשפט המזוהה עם התכנית: "זה היה היום שהיה".

קמפיין רשת מגה שהוסר בהוראת חדשות 10. ערוץ 2, צילום מסך
מתוך הקמפיין הגנוז/צילום מסך, ערוץ 2

אנשי חדשות זעמו על השימוש שנעשה, לדבריהם, ללא רשותם בסמלים המסחריים המזוהים עמם. היועצת המשפטית של חברת החדשות עו"ד איילת בן חיים פנתה בנושא לחברה ודרשה את הסרתו המיידית של הקמפיין או עריכה מחודשת שלו - או שהחברה תפנה בנושא לערכאה משפטית.

ברשת מגה, הנמצאת בבעלות קבוצת אלון, בחרו שלא להסתכסך עם החברה והחליטו להוריד את מהאוויר את החלקים הבעייתיים, ולא להשתמש עוד באלמנטים דומים לסימנים המסחריים של חדשות 10.

בחדשות 10 אישרו את הפרטים. מרשת מגה נמסר בתגובה: "רשת מגה פועלת בהתאם להוראות החוק בדבר סמני מסחר בכל פרסומיה השיווקיים לרבות בפרסומות המשודרות בערוצי הטלוויזיה. הקמפיין המדובר עבר את כל האישורים הנדרשים בטרם עלייתו לאוויר כולל את אישור ערוץ 10".

ברשת הוסיפו כי "למרות שאין כל מניעה לעשות שימוש במונח "היום שהיה" וכי לא מדובר במילים שהן בגדר 'זכויות יוצרים', הוחלט, לפנים משורת הדין, להיענות לבקשתו של ערוץ 10 ולהסיר את המילים הללו מקמפיין הטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully