וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי "צ'רלי וחצי" והשחקן המגלם את מיקו מאיימים לתבוע את מקדונלדס

3.2.2014 / 14:20

השניים טוענים כי לא אישרו את הפרסומת שמשדרת בימים אלה רשת המזון המהיר ועושה שימוש ביצירתם. במקדונלדס אומרים שקיבלו אישור מיונייטד, שם טוענים: "הזכויות הן שלנו"

במאי "צ'רלי וחצי" בועז דוידזון והשחקן דוד שושן שגילם בסרט את מיקו הזדעזעו לראות את סרטון הפרסומת החדש של מקדונלדס, וטוענים כי מעולם לא נתנו את הסכמתם לשימוש ביצירתם לטובת חברת המזון המהיר. השניים דורשים, בנפרד, כי סרטון הפרסומת יוסר וכי הם יקבלו פיצויים על השימוש בחומרים.

הפרסומת עושה שימוש בסצנה האחרונה מהסרט האיקוני "צ'ארלי וחצי", בה מגיעים מיקו וצ'ארלי לשדה התעופה ונפרדים לפני טיסתו של מיקו לארצות הברית. בפרסומת שונה הטקסט (בקריינות מקורית של יהודה ברקן) כך שהוא מסביר על סדרת המבורגרים חדשה של מקדונלדס שקיימת בישראל - אבל לא בארצות הברית.

"אנחנו טונעים לזכות מוסרית, כזו שמחייבת את ההסכמה של היוצרים ואנחנו טוענים שהשימוש שמקדונלדס עשו הוא גניבת עין", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה עו"ד רועי שעיה המייצג את דוד שושן המגלם את מיקו. "מרשי לא הסכים לשימוש בדמות שלו, אף אחד לא שאל אותו".

"הטענה של יונייטד היא שהם קנו את הזכויות. זה יפה שהחברות עשו בניהם הסכמים, אבל שושן שהיה אז ילד בן עשר - אף אחד לא ביקשו ממנו שום רשות ולא חתם מולו שום הסכם".

במשרד הפרסום יהושע TBWE ומחברת מקדונלד'ס מסרו היום לתקשורת כי הזכויות לשימוש בחומרים מתוך הסרט נרכשו על ידם מאת חברת יונייטד, שאישרה כי היא בעלת הזכויות.

דובר קבוצת אדרי רני רהב מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "יונייטד קינג מחזיקה במלוא הזכויות של הסרט צ'ארלי וחצי ולפיכך פעלה כדת וכדין. קבוצת אדרי תומכת ומשקיעה בקולנוע הישראלי וכראייה לכך השקיעה בשנים האחרונות מאות מיליוני שקלים ברכישת מלוא הזכויות על מיטב הקלאסיקות הישראליות והפיכתן לפורמטים דיגיטליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully