וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל זמני לערוץ 1: אלי בבא

10.2.2014 / 14:38

הסכסוך בין יו"ר רשות השידור אמיר גילת למנכ"ל יוני בן מנחם מקבל ביטוי נוסף עם העברת סמכויות הניהול של הערוץ הראשון לידיו של מי שהגיע למקום השני אחרי אילן דה פריס

סאגת אי-קליטתו של אילן דה פריס לתפקיד מנהל הטלוויזיה: ועדת הביקורת של מליאת רשות השידור התכנסה אתמול והחליטה להעביר את הסמכויות לתפקיד לידיו של אלי בבא, זאת עד שההנהלה תשלים את מינויו של דה פריס לתפקיד ותקלוט אותו כעובד רשות השידור. מדובר בצעד שמשמעותו הפגנת כוח של מוסדות הרשות בראשות גילת כנגד הנהלת הרשות בראשותו של יוני בן מנחם.

בבא הגיע למקום השני במירוץ לתפקיד במסגרת הדיונים שערכה ועדת האיתור. העברת הסמכויות אליו תהיה בתוקף עד לקליטתו המלאה של דה פריס. באבא הוא עובד ותיק של הרשות ושימש בעבר כמנהל התכניות של הטלוויזיה. ערוץ 1 מתנהל למעשה ללא מנהל מאז סיים את תפקידו מושון מצליח, אשר מונה לתפקיד בשנת 2007.

בסוף השבוע שעבר הודיע מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם במכתב ליו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, כי אין בכוונתו ליישם את החלטת המליאה בנושא קליטת דה פריס. השניים כזכור, מצויים בסכסוך קשה. בעקבות הודעתו המנכ"ל החליטה ועדת הביקורת כי יינטלו לאלתר סמכויותיו ועוזריו בכל הקשור לניהול הטלוויזיה. בכך רמזה הוועדה כי גם זליג רבינוביץ', המשמש כמנהל הטלוויזיה בפועל, לא יוכל להמשיך ולקבל החלטות בחטיבה.

מלשכת יו"ר רשות השידור נמסר כי אלי בבא ייכנס לתפקידו באופן מיידי. מרשות השידור נמסר בתגובה: "יו"ר רשות השידור, יחד עם מספר חברי מליאה, מנסים זה זמן מה, להשתלט על השידור הציבורי ולנהלו בניגוד לחוק. לצערו של המנכ"ל, תופעה זו, עליה הוא מתריע, ממשיכה ללא אבחנה בין ניהול לפיקוח".

עוד נמסר מהרשות כי "יו"ר הרשות, מנסה בתירוצים שונים לייצר תמונה עגומה ושונה מהמציאות ובמקום לעזור לרשות הוא עוזר להורסה ולהופכה לעיי חורבות מטעמיו הוא. מנכ"ל הרשות ורובו המוחלט של חברי הועד המנהל, פנו והתריעו על התנהלותו של היו"ר וחלק מחברי המליאה, והביעו מורת רוח מהנסיונות לפגוע בריבונותה של הרשות והשידור הציבורי בישראל".

"התנהלות היו"ר מעידה בכל פעם מחדש על כך שהוא פוגע הן בחוק הקיים והן בחדש וחוצה בדיוק את הקו שהמחוקק שרטט. מנכ"ל הרשות ומנהליה לא ייתנו ידם לנסיונות אלו וימשיכו להגן ללא לאות וללא משוא פנים על השידור הציבורי", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully