וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים בגב

11.2.2014 / 21:16

חברת מועצת הרשות השנייה מירב אלוש-לברון פנתה לעו"ד שיטפל בדרישתה: קריאת הפרוטוקולים של ישיבות המועצה בעניין התנצלות ערוץ 10 בפני אדלסון ללא פיקוח. מה השיבו ברשות?

חופש המידע בערבון מוגבל: "ד"ר מירב אלוש-לברון חוטאת לתפקידה כחברת מועצה", כך אומר יו"ר מועצת הרשות השנייה בתגובה להחלטתה של אלוש-לברון לפנות - ככל הנראה באופן חסר תקדים - באמצעות עורך דין ליועצת המשפטית של המועצה ולדרוש ממנה להעביר לה את הפרוטוקולים של ישיבת מועצת הרשות בעניין התנצלות ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון.

היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, סרבה לפני כחודש לבקשתה של חברת הרשות לקבל לידיה את הפרוטוקולים משום שקיים בהם מידע מסחרי-מסווג הנוגע לפעילות ערוץ 10. שמיר הסכימה כי אלוש-לברון תעיין במסמכים בנוכחותה, אולם זו דורשת שהם יועברו אליה בעותק קשיח.

"חברת מועצה מצאה לנכון לאיים על הרשות"

"כחברת דירקטוריון אני רשאית לעיין בכל חומר לצרכי עבודתי, מסווג ככל אשר יהא, ולעשות כן כאשר כל האמצעים הטכניים הראויים עומדים ברשותי וללא פיקוח פיזי של יועצת משפטית", היא מסבירה. "בקשתי אותם נועדה לשם קריאתי שלי בהם בלא מפרע, בזמן המתאים לי ובאופן שבו אוכל לסמן למשל את מה שראוי בעיני בחינה חוזרת, לוודא שדבריי בישיבה זו תועדו כראוי, ששאלותיי מתועדות כראוי ואם חלילה לאו או אם יימצא פער בין תוכן הדברים לעדויות החדשות – אוכל להתייעץ לגבי פער זה עם עורך דין".

אלוש-לברון מבקשת לפרסם לציבור את כל הפרוטוקולים של הישיבה שנגעה לפרשת התנצלות בפני איל ההון. "אני סבורה באופן חד משמעי שהפרוטוקולים חייבים להתפרסם ולהיחשף לציבור וטוב היה לו היו נחשפים לציבור כבר לפני זמן רב", אמרה. "המלצתו של נשיא ביהמ"ש העליון השופט גרוניס לפרסם התמלילים בכפוף להשחרתם ככל שיימצא לנכון הייתה צריכה להוות עבור היועצת המשפטית עילה מספקת לפרסם אותם". חברת המועצה מסרה כי אם המסמכים לא יועברו - היא תפנה לערכאות משפטית.

יו"ר מועצת הרשות השניה ד"ר אילן אבישר מסר בתגובה: "אני רואה בחומרה רבה את העובדה שחברת מועצה מצאה לנכון לאיים על הרשות בפנייה לערכאות במקום להמתין לתשובה עניינית בצינורות המקובלים. אני מוצא שבכך היא היא חוטאת לתפקידיה כחברת מועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully