וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב סכינים

16.2.2014 / 10:31

בעל מסעדה שהייתה מושא ביקורת של שגיא כהן, מבקר המסעדות של ”הארץ”, פותח פה גדול: ”הגיע כשאנחנו בהרצה - זו רשעות”. גורם בעיתון: ”אז למה הם משתפים פעולה עם יח”צ?”

מבקר המסעדות של עיתון "הארץ" שגיא כהן, אימת המסעדנים, ספג בסוף השבוע ביקורת קשה בעצמו: מקורב לבעלי מסעדת "וניה ביסטרו" עודד חצבני שהייתה מושא הביקורת האחרונה של כהן מעלה נגדו טענות קשות, בהן שביקר במסעדה בעת שהייתה בהרצה. "זו רשעות, ציניות וחוסר הגינות מקצועית", כתב בתגובה לביקורת שפרסם בעמוד הפייסבוק של המסעדה.

כותרת הטקסט שפרסם כהן על "וניה ביסטרו" כינתה אותה "המסעדה החיפאית שמעמידה פנים שהיא מסעדה", ונפתחה בכך שמדובר בעסק שהוא "אפיזודה קומית". לאורך הביקורת היא תוארה בלעג כמקום יומרני ולא מקצועי.

אולם במסעדה טוענים שעל שגיא היה לתת למקום כמה ימים לפני שהגיע לבקר את התנהלותו. "איזו הגינות מקצועית יש בלכתוב ביקורת כל כך ארסית על מסעדה ביום השלישי להרצה? האם לא מגיע להם כמה ימי חסד?", כתב חצבני. "אם אתם רוצים שמסעדות קטנות ומיוחדות ייפתחו וישרדו אז אתם צריכים לעזור להן ולא לנזוף בהן לעייני כל אחרי שלושה ימי הרצה". חצבני טוען שביקש ממערכת העיתון ביקורת מחודשת במועד שאיננו הרצה. "ניסיתי להסביר על חוסר ההגינות וגם על ההשלכות הכלכליות, זה לא עניין אותם", טוען. "מי שרוצה מקצוענות ללא פשרות שידרוש גם מהמבקר שלו לבוא שלוש פעמים ולא פעם אחת".

"מסעדה שעוד לא מתפקדת מתאימה לכהן כמו כפפה ליד"

"שגיא כהן הוא משעשע, הקהל אוהב ציניות וארס ולכן יש לו חשיפה אדירה, אבל הפגיעה שלו בענף עצומה", כתב. "אני יודע ששגיא כהן הוא תפוח אדמה לוהט ושאף אחד לא רוצה להתעסק עם עיתון הארץ אבל לדעתי הגיע הזמן שנפסיק לבלוע ונתחיל לפעול ... אם שגיא כהן פוגע לנו בענף ובפרנסה חובתנו להזדעק ולשנות את זה", הוא כותב - ודורש מ"הארץ" לפרסם התנצלות.

עורך בתחום עיתונות האוכל אומר לוואלה! ברנז'ה כי למרות שאין לכך כללים קבועים, נהוג לתת למסעדה שבוע לפחות לפני שנשלח אליה מבקר מסעדות. "זה לא חוכמה לקטול כשמסעדה נפתחת להרצה. הוא היה צריך לתת להם יותר משלושה ימים להתארגן", אומר העורך. "ברור שבימים הראשונים המסעדה לא תתפקד במיטבה, אבל זו גם כנראה הסיבה שאנשים נהנים לקרוא את כהן - כי הוא עוקצני, קוטל ונוטה לרשעות ולכן מסעדה בהרצה שעוד לא מתפקדת מתאימה לו כמו כפפה ליד".

"ביקש שנפטר את שגיא כהן וזה היה לפני שהביקורת פורסמה"

מנגד, גורם ב"הארץ" אומר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי מסעדת "וניה ביסטרו" מעולם לא פנתה אל העיתון בשום בקשה. "קיבלנו פניות מאותו אדם שהציג עצמו כחבר של הבעלים, אבל מה שהוא ביקש זה שנפטר את שגיא כהן וזה היה לפני שהביקורת פורסמה", אומר הגורם.

לעניין מועד הביקור, אומר הגורם בעיתון כי המסעדה אמנם נמצאת בהרצה - אולם היא בעצמה פועלת באופן שוטף ואף עוסקת ביחסי ציבור ושיתפה פעולה עם פסטיבל האוכל הצרפתי, כמו עסקים אחרים בעיר. "אם המסעדה בהרצה, אז למה הם משתפים פעולה עם יחסי ציבור ומזמינים אליה מבקרים ועיתונאים?", אומר הגורם בתייחסו לכתבות על המסעדה שפורסמו במגזין "טיים אאוט" וב"וואלה!".

"הם מפעילים דף פייסבוק ומזמינים לקוחות. הם טוענים שהם פתוחים 'לחברים בלבד', אבל בפועל הם פועלים באופן שוטף. שגיא כהן לא 'התפלח' למקום".

תגובת "הארץ" לדברים לא התקבלה. את תגובתו של שגיא כהן לא היה ניתן להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully