וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקי טי וי: ההצלחה התקשורתית של אולימיפאדת סוצ'י

מירי נבו

17.2.2014 / 9:49

בשנה האחרונה נתקלתי בלא מעט תגובות ספקניות - "מי בכלל יראה את אולימפיאדת סוצ'י?". התוצאה: בניגוד לכל האזהרות, המשחקים כבשו את הצופים. מירי נבו מסבירה למה. טור אורח

משחקי החורף בסוצ?י הם כבר אירוע מוכר בכל בית בישראל. זה כלשעצמו כבר הישג גדול עבור ענפי ספורט החורף במדינה כמו ישראל, שיוצאת מדעתה מהתרגשות כשיורד פה קצת שלג. בשנה האחרונה בה עבדנו בערוץ הספורט לקראת סוצ?י נתקלתי בלא מעט תגובות ספקניות - מי בכלל יראה את זה? את מי זה מעניין?

שביעות רצון אולימפית: ערוץ 20 - מהנצפים בכבלים ובלוויין

אבל העובדות בשטח מראות כי אכן יש צופים בארץ לענפי ספורט חורף והאולימפיאדה הזו מתברר, כבר נכנסה בכל דלת. יש לכך סיבות רבות: ראשית, לראשונה בישראל משחקי החורף משודרים במלואם ובשפה העברית. בנוסף, נעשתה עבודת הכנה יסודית בלימוד וקירוב הצופים לכל הענפים באמצעות סרטוני הדרכה. שתי הנקודות הללו הן נקודות פתיחה מאוד משמעותית ההופכות את משחקי החורף לנגישים ומובנים עבור הצופה המקומי.

הצופים: עולים חבר העמים וחובבי סקי

ומי הם אותם צופים מקומיים? בישראל אוכלוסיה גדולה של עולים מחבר העמים שגדלו על הענפים האלה והם רק מחכים שאולימפידת החורף תגיע. אליהם מצטרפת הקבוצה של חובבי הסקי. בעשור האחרון חל גידול משמעותי בכמות הישראלים שיוצאת לחופשות סקי וסנובורד וגם אם הם אינם מקצוענים, הם חשים קירבה לענפים האלה בגלל ההתנסות האישית. תוסיפו להם בני נוער שמאוד אוהבים את ענפי האקסטרים - אלה שמביאים את העוסקים בהם לקצה השימוש בבלוטת האדרנל - וקיבלתם ריאליטי חדש.

כמובן שישנו גם קהל הנשים שמתחברות להחלקה אומנותית על הקרח אבל לא רק, וגם לא מעט צופי ספורט ששמחים לגוון. הם אוהבים ספורט בכללותו, הם יודעים להעריך איכות, הם לא מקובעים ומתענגים על כך שהמסך מביא להם דברים חדשים.

אין יחסי ציבור רעים

הקלישאה אומרת ש"אין יחסי ציבור רעים" והאולימפיאדה בסוצי אכן "הצטיינה" ביחסי ציבור כאלה. התנהלות הממשל הרוסי והנשיא פוטין העניקו לנו הרבה כותרות. כשביקרתי בסוצ?י לפני כשנה הבנתי בדיוק איך הפכה האולימפיאדה ברוסיה ליקרה אי פעם. ראיתי עיר שניקו אותה ובנו את כולה מחדש (51 מיליארד דולר הושקעו בה לפי ההערכות), ראיתי את האמביציה הבלתי מתפשרת של הרוסים להראות לכולם שהם יגישו את האולימפיאדה הטובה ביותר שנראתה אי פעם תוך כדי רמיסת זכויות האזרח והקהילה הלהט"ב, בתוספת עדויות על שחיתויות.

הרגשתי היטב את מזג האוויר החם בסוצ?י כשהסתובבתי בפברואר בלי מעיל ברוסיה. ביקרתי במתקן קפיצות הסקי שהיה נטול שלג ושמעתי הבטחות על אגירת שלג בהאנגרים בכמות שתספיק לכמה אולימפיאדות (הבטחה שהתקיימה). כל זה היה רק הפתיחה בבחינת משחק מקדים. כי אז הגיע תורו של הספורט.

הצילום והעריכה - סמן דרך בעולם הטלוויזיה

ההפקה במשחקים אולימפיים היא תמיד מושקעת והמארגנים גם צרפו תוספת משמעותית של ענפי ספורט אקסטרים לפי דרישת הדור הצעיר. מדובר במוצר באיכות גבוהה, ספורטאים שהם הדובדבנים בקצפת, צילום ובימוי טלוויזיוני ברמה המקצועית המובילה בעולם. החידושים בטכנולוגיות ובשיטות הצילום והעריכה מהווים סמן דרך בעולם הטלוויזיה.

ענפי ספורט החורף הם מאוד פוטוגניים. מצולמים היטב מאין ספור זויות. באיכות HD. עריכה דינמית ועדכנית, סלואו-מו והרבה הרבה אקשן. בזכות כך ערוץ 20 "5 אולימפיק" הפך ל"שומר מסך" בהרבה מסעדות ובתי קפה ובבתים רבים.
כל איש שיווק יסביר לכם שאם המוצר טוב, יש לא מעט אנשים שבסופו של דבר יישבו בקיסמו. עבור כל האנשים האלה האולימפיאדה הזאת היא עונג צרוף.

* הכותבת הנה שדרנית בערוץ הספורט וכן משמשת כמנחה בזכיינית ערוץ 2 "רשת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully