וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על פי כמות הטוקבקים של הימין המתנחלי, 'הארץ' נהנה מחשיפה אדירה בקהל הזה"

17.2.2014 / 21:32

עיתונאי "הארץ" אורי משגב השיב היום לשאלות גולשים על מקום עבודתו, כמו גם על זה ממנו פוטר לפני שנתיים: "השיטה בעיתונים כמו 'ידיעות' הרבה יותר מתוחכמת מגניזת תחקירים"

"אני מפקפק בהיותו של עיתון 'הארץ' מגזרי, על פי כמות הטוקבקים של הימין המתנחלי שאני רואה בפרסומים שלי ושל רבים מעמיתיי, 'הארץ' נהנה מחשיפה אדירה בקהל הזה" - כך דבריו של אורי משגב הכותב את הבלוג "משגב לעם" החוסה באתר "הארץ". משגב שוחח היום (שני) עם גולשי האתר והשיב לשאלות על העיתון בו הוא עובד, כמו גם למקום עבודתו הקודם "ידיעות אחרונות" ממנו פוטר לפני שנתיים ואמר כי הרגיש שם "הרבה פחות משפיע ורלוונטי".

ברק רביד מציג: לדבר אל דף המסרים

כאשר נשאל על מידת חופש העיתונות בעיתונים השונים, ענה משגב כי "החופש העיתונאי ב'הארץ' הוא מוחלט, מאה אחוז חופש". לעומתו, על ידיעות אחרונות, אמר משגב כי "רוב הזמן, השיטה בעיתונים מסוגם של 'ידיעות היא הרבה יותר מתוחכמת מגניזת תחקירים. לגנוז פרסום זו דרמה. לסרס ולעקר פרסום לפני הדפסתו זו מיני דרמה. לא להוציא לעבודה פרסום שעלול לגרום אי נוחות זו לא דרמה בכלל. ורוח המפקד היא בכלל יותר אפקטיבית מהכל".

פוליטיקה עדיפה מנדל"ן

כזכור, משגב פוטר מעבודתו בי"ידיעות אחרונות" לאחר ארבע שנים ובמסגרת הליך קיצוצים שנערך בעיתון. פיטוריו עוררו תסיסה בציבור ובמסגרת זו פנו מספר עיתונאים בידיעות במחאה לעורך העיתון רון ירון ואף הופצה עצומה אינטרנטית נגד הפיטורים. משגב עצמו אמר לאחר פיטוריו כי ירון אמר לו שבמשכורת שקיבל - אפשר היה להעסיק ארבעה עיתונאים.

משגב מצא מקום גם להחמיא ל"ידיעות אחרונות", ואמר כי "היו ועדיין יש שם עיתונאים ראויים ועורכים ראויים. לא מדובר במאפליה וזה עיתון שיש לו עדיין תפקיד בציבוריות הישראלית. במהלך העבודה השוטפת שם לא חשתי שאני וחלק מחבריי מועלים במקצוע".

הוא התייחס גם למצב שוק העבודה בתחום התקשורת ולמעבר של כמה עיתונאים לפוליטיקה. "אני מעדיף את זה על עיתונאים שהופכים ליזמי נדל"ן (רמיזה למהלך שעשה לאחרונה שרון גל, ד.א), ואפילו על עיתונאים שעוברים בזריזות להיות דוברים ויחצ"נים" והוסיף ש "קשה להאשים אותם לאור התכווצות המקצוע. חופש העיתונות בישראל גבוה בתחום החדשותי והפוליטי ומידרדר בתחום הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully