וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש מקומי

20.2.2014 / 13:19

תחושות קשות במסדרונות חטיבת התכניות של ערוץ 1, זאת מאז נודע כי תקציבה יקוצץ באופן דרמטי. כעת, על רקע מסקנות ועדת לנדס, עומדת על הפרק ירידה מהאוויר של תוכניות

תחושות קשות במסדרונות חטיבת התכניות של ערוץ 1 בניהולו של יואב גינאי, מאז נודע לעובדיה לפני כחודש כי תקציב החטיבה יקוצץ באופן דרמטי שלא ישאיר להם הרבה מקום לעבודה. לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה פניית העובדים למנכ"ל הרשות יוני בן מנחם וליו"ר אמיר גילת שבה הם מתחננים: "התעלו מעל הסכסוכים האישיים ביניכם, והחזירו לנו את התקציב ליצירת תכניות".

חטיבת התכניות מתפקדת זה זמן רב בסכום של 12 מליון שקל, סכום צנוע יחסית לתקציב רשות השידור המנופח העומד על כמיליארד שקלים בשנה. בשנה הקרובה תיובש המחלקה כמעט לחלוטין, כאשר יישאר בידיה שישית מהתקציב - 2 מיליון שקלים בלבד. בסכום הזה אמורות להתבצע כל הפקות מחלקת התרבות והבידור, המחלקה הדוקומנטרית, מחלקת הדרמה מחלקת הילדים וסרטים קנויים. כדי לקבל פרופורציות, עלות הפקה גדולה כמו משדר יום עצמאות או משדר קדם אירוויזיון - עומדת בעצמה על כ-2 מיליון שקלים.

הרקע: מסקנות ועדת לנדס

עובדי החטיבה הופתעו לקבל את הבשורה, ומתריעים על עבודה רבה שצפויה לרדת בגללה לטימיון. "תחקירים מעמיקים שהושקעו בהם שעות עבודה רבות, צילומים שבוצעו וממתינים לעריכה, תכניות שעריכתן נקטעה בשלבי עבודה שונים עשויים לרדת לטמיון בשל החלטה ניהולית תמוהה", אומרים העובדים. מפיקי ועורכי החטיבה חתומים על תכניות כגון "מבט שני","רעש מקומי", "עשר קטנות", "כך היה"," מקבלים שבת"," טלסינימה"," לגעת ברוח" ואחרות.

"המאבקים המתנהלים בין המנהלים והלשכות מעל ראשי העובדים פוגעים בנו העובדים ובציבור משלם האגרה", אומרים העובדים. "אנחנו דורשים להתעלות מעל הסכסוכים האישיים, לאשר את תקציב עבודת החטיבה, ולאפשר לנו להמשיך להביא שידור ציבורי איכותי, לציבור משלם האגרה". את פנייתם העבירו גם לשר התקשורת, גלעד ארדן.

הקיצוץ בתקציב החטיבה, המרמז על סגירה עתידית שלה, אינו מתבצע בחלל ריק. בעוד כעשרה ימים יוגשו מסקנות ועדת לנדס כאשר אחת המרכזיות שבהן תהיה קיצוץ של כרבע מתקציב רשות השידור והוצאת כמעט כל הפקות הטלוויזיה לגופי הפקה חיצוניים מתוך מטרה להעביר את הכסף של הציבור אל התעשייה המקומית. עובדי רשות השידור נערכים בימים אלה להילחם במסקנות הוועדה, אשר צפויות לבשר להם גם על הליך פיטורים נרחב.

תגובת הנהלת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully