וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואים בעיניים

20.2.2014 / 14:09

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא הורה לרשות השידור לפצות ב-3,000 שקלים אישה עיוורת אשר עורכי דין מטעמם הטרידו בדרישות תשלום אגרה ואיומים בתביעה משפטית

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא הורה לרשות השידור, ולא בפעם הראשונה, לפצות אישה עיוורת אשר עורכי דין מטעם הרשות הטרידו בדרישות תשלום אגרה ואיומים בתביעה משפטית. האישה, המחזיקה בתעודת עיוורת לצמיתות, סבלה מהטלת עיקול על רכושה כיוון שלא שילמה את אגרת הטלוויזיה שבה היא אינה מסוגלת לצפות ופטורה על פי חוק.

מבקר המדינה קבע כי האישה תפוצה ב-3,000 ש"ח. כמו כן, בוטלה דרישת תשלום בסך כ-5,500 ש"ח ושכר טרחת עו"ד בסך כ-900 ש"ח שגם אותה היא נדרשה לשלם. שכר הטרחה היה מיועד למשרד עו"ד פרנקל את קורן הפועל מטעם אגף הגבייה של רשות השידור. לאחרונה הצביע דו"ח ביקורת פנימי חמור כי עורכי הדין שפעלו מטעם הרשות גבו מהציבור שכר-טרחה של 130 מיליון שקל, שהוא 25% שכר טרחה בעבור יעילות גבייה של 15% בלבד.

כאמור אין זו התלונה הראשונה על רשות השידור שבה נמצא, כי קופחו זכויותיהם של עיוורים ונמנע מהם לקבל פטור שהם זכאים לו. בחודש אפריל 2013 קבע מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, כי על רשות השידור לשלם למתלונן עיוור פיצוי בסך 5,000 ש"ח לאחר שהוטרד שלא לצורך בדרישת תשלום אגרת טלויזיה חרף פסק דין שקבע כי הוא עיוור וזכאי לפטור.

ממשרד מבקר המדינה נמסר היום: "בבדיקת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה התברר, כי על פי תקנות רשות השידור עיוור פטור מתשלום אגרת טלויזיה, בין אם היא בביתו ובין אם היא בעסק שבבעלותו. אולם בבדיקה התברר כי למרות שמדובר במתלוננת שהיא בעלת תעודת עיוור לצמיתות מטעם משרד הרווחה. לא זאת בלבד שאגף הגבייה של רשות השידור לא בדק כלל את תקנות רשות השידור בנושא זה ולא העניק למתלוננת פטור מאגרה כמתחייב, הוא אף הגביר את פעולות האכיפה נגדה, הטיל עיקולים על רכושה ועל חשבון הבנק שלה ופגע ביכולתה לקיים את עצמה".

תגובת משרד עו"ד פרנקל את קורן לשאלה מדוע פעלו לעיקול רכושה של העיוורת - טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully