וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצית ונפגע

25.2.2014 / 14:35

הפאדיחה של "מאקו": הסרטון על הנער שהתעוור מנפץ ששובץ בכתבה אודות האירוע - התגלה כסרטון יוטיוב ויראלי שרץ ברשת, אשר בינו לבין המקרה אין כל קשר. וואלה! ברנז'ה מצליבה

צילום מסך

פרשת הנער שאיבד את עינו מנפץ, שלב הפאדיחות: באתר "מאקו" של קשת פרסמו אתמול (שני) בטעות סרטון המתאר פגיעת ראש של נער שמצית נפץ וייחסו אותו למקרה דומה ביישוב אדם, שהתפרסם אתמול לאחר שנער מהיישוב איבד את מאור עינו כתוצאה מאירוע דומה. הסרטון שובץ בכתבה של שמעון איפרגן אודות המקרה ויוחס לו.

רשימת שמות המשפחה של צאצאי מגורשי ספרד אותה צירפו כמעט כל כלי התקשורת לדיווחיהם - מזויפת

אחת מתושבות היישוב אדם המקורבת למשפחת הנער שנפגע אמרה הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "ראיתי את הסרטון שפורסם ב"מאקו", זה חד משמעית לא הנער מהיישוב אדם. הם עשו בלבול עם מקרה אחד, שהתרחש במקום אחד לגמרי. הסרטונים עצמם גם שונים כי באחד רואים את הנער לבד ובשני רואים קבוצה של נערים". יצוין כי בכתבה שעלה ב"מאקו" שוחחרו עם בני המשפחה ואביו של הנער מצוטט בכתבה, אולם ככל הנראה לא וידאו עמם את מהימנות הסרטון שפורסם.

מאקו: "הטעות תוקנה תוך זמן קצר"

לאחר מספר שעות בהן הייתה הכתבה באוויר נודע לעורכי האתר כי הסרטון בה מיוחס למקרה הלא נכון. כיתוב התמונה שלו שייחס את המקרה לנער שהתעוור שונה לכיתוב הלקוני "צילום מתוך סרטון שרץ בפייסבוק", והסרטון שהיה במיקום ראשי בכתבה הוצנע, הורד לתחתית העמוד והוקטן. לכותרת המשנה של הכתבה נוספה ההבהרה "בסרטון שמופץ בווטסאפ ובפייסבוק נראה נער נוסף, ככל הנראה מטבריה, שנפגע גם הוא מנפץ."

יצוין כי אותו סרטון הגיע יום קודם לכן גם לידי מערכת "צינור לילה" של ערוץ 10, שם דווקא כן וידאו כי מדובר בסרטון שאינו קשור למשפחה. בתכנית שודרו שני הסרטונים, האחד על הנער שהתעוור מהיישוב אדם - אשר שודר באישור אביו והוצלב עם הפרמדיק שהגיע למקום, והשני מהמקרה בטבריה לצד הבהרה כי מדובר בסרטון אחר.

"האייטם התייחס לשני מקרים של פגיעה מנפצים שאירעו בימים האחרונים, אחד באדם ואחד בטבריה", מסבירים ב"מאקו". "הסרטון שפורסם היה מהאירוע בטבריה ויוחס בטעות למקרה שאירע באדם, והטעות תוקנה תוך זמן קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully