וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שפם משותפת

26.2.2014 / 9:30

"הג'רוזלם פוסט" החליט שלא להדפיס בעיתון ולא לאפשר לעיתונים אחרים לעשות שימוש בתמונה בה נתניהו יוצר צללית בצורת שפם מעל שפתה של אנגלה מרקל. מדוע?

הנהלת עיתון "הג'רוזלם פוסט" החליטה שלא להדפיס בעיתון ולא לאפשר לעיתונים אחרים לעשות שימוש בתמונה שצילם צלם המערכת מארק ישראל סלם, ובה נראה בנימין נתניהו יוצר צללית בצורת שפם מעל שפתה של אנגלה מרקל. בעיתון לא הסבירו מה עומד מאחורי ההחלטה.

באתר העיתון צוין כי למרות ההחלטה שלא להדפיס את התמונה בעיתונם או לאפשר מכירתה לעיתונים אחרים, בנוגע לרשת - ההחלטה הייתה אחרת. התמונה עלתה לראשונה באתר ה"דה -פוסט" (אתר הבית של עיתון "סופהשבוע"), ובאתר אף מציינים בגאווה כי תוך דקות ספורות היא הפכה לויראלית בעצימות גבוהה ו"שותפה ביותר מאלף פעמים ורוטווטה (בטוויטר, ד.א) במספר של מאות". מאז פורסמה אתמול, היא הפכה ברשת לסנסציה של ממש. באתר ציינו כי בכל הנוגע לרשתות חברתיות, ידוע להם כי התפוצה הנרחבת היא בלתי הפיכה.

העולם לא נרגע מהתמונה של נתניהו ומרקל. מרק ישראל סלם/ג?רוזלם פוסט,
_צילום: מארק ישראל סלם)/מרק ישראל סלם/ג?רוזלם פוסט

פניות מעיתונים בכל רחבי העולם

בג'רוזלם פוסט אמרו כי גם הצלם וגם מערכת העיתון ועורכיו קיבלו פניות מעיתונים בכל רחבי העולם שביקשו לדעת האם התמונה עברה עיבוד ממוחשב כלשהו, מדגישים כי היא לא, וכי כל הפניות בבקשה לעשות בה שימוש או לרכוש את זכויות היוצרים שלה נענו באופן גורף בשלילה מהרגע הראשון בעקבות החלטת ההנהלה. הבעלים של קבוצת הג'רוזלם פוסט הוא איש העסקים אלי עזור.

"כשראיתי את התמונה של המחשב חשבתי שהיא ייחודית ומשעשעת. לא הייתה לי כל כוונה להעליב את מרקל בשום דרך או ליצור הקשר נאצי לתמונה", צוטט סלם בעיתונו, ציטוט שחתם ידיעה בנושא, ועשוי לרמוז על המניעים של הנהלת העיתון.

מהג'רוזלם פוסט נמסר בתגובה לדברים: "מפאת הרגישות הפוליטית התקבלה החלטה לא לפרסם התמונה באתר הג'רוזלם פוסט ובעיתון. נכון לרגע זה מרבית כלי התקשורת שפרסמו התמונה עשו זאת ללא אישור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully