וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם ארגון העיתונאים מתבייש בעובדה שהוא פועל במסגרת ההסתדרות?"

3.3.2014 / 11:54

אהוד עין גיל, לשעבר סגן עורך מוסף "הארץ" וחבר בוועד, במתקפה על הארגון שהשלים בשבוע שעבר את ההשתלטות על העיתון: "מצפים ממני להתפשר עם עקרונותי ועם מצפוני"

ארגון העיתונאים ממשיך לספוג אש, והפעם מאהוד עין גיל: לאחר שפרש מחברות בוועד עיתונאי "הארץ" אשר כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה - הצטרף לארגון העיתונאים, מסביר העורך הבכיר מדוע סרב לבקשות להישאר בתפקיד, ומותח ביקורת קשה על הסתדרות העובדים וארגון העיתונאים שפועל תחת חסותה.

עין-גיל היה חבר ועד "הארץ" במשך שבע שנים. "חברי הוועד וארגון העיתונאים מצפים ממני להתפשר עם עקרונותי ועם מצפוני, לבלוע צפרדעים ולהמשיך להיות פעיל בוועד שרוב חבריו לא מצאו זמן בחודשיים האחרונים להיענות לבקשותי ולהתכנס לדיון", הוא אומר, וקורא לעובדי העיתון להצטרף לארגון "כוח לעובדים".

"זה אינו עניין אישי. הביקורת שיש לי – ולא רק לי – על ההסתדרות היא עקרונית, מצפונית, מוסרית וגם פוליטית", כתב עין-גיל לעיתונאי "הארץ", במכתב שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה, ומנה בו שורה ארוכה של התנהלוית של ההסתדרות שאליהן הוא מתנגד. בראשן, סוגיית ההסכמים הקיבוציים. "מה דעתכם על השיטה ההסתדרותית לחתום על הסכמים קיבוציים בשם המוני עובדים שאותם אין ההסתדרות מנסה לאגד, אינה משתפת אותם במשא ומתן, אינה שואלת לדעתם ואינה מבקשת את אישורם – אך גובה מהם אחר כך בכפייה 0.8% משכרם?", שאל את העובדים.

"הנימוק שארגון העיתונאים השיג מעמד אוטונומי, על מה הוא מעיד?"

עוד נגע עין-גיל בהקפדה המתמדת של ארגון העיתונאים לטיפוח המוניטין שלו כעצמאי מההסתדרות. "איני יודע אם הבחנתם בכך, אבל במכתב שקיבלתם מארגון העיתונאים לא מוזכרת המלה הסתדרות כלל", ציין. "למה? האם ארגון העיתונאים מתבייש בעובדה שהוא פועל במסגרת ההסתדרות ומנסה להסתיר זאת? והנימוק החוזר ונשנה שארגון העיתונאים השיג מעמד אוטונומי, על מה הוא מעיד?".

עוד קובל עין-גיל על כך שמרגע שהוחלט לעזוב את אגודת העיתונאים בתל אביב, משמעות הדבר הייתה הצטרפות אוטומטית לארגון העיתונאים, ולא נערכה הצבעה נוספת על השאלה לאיזה ארגון עובדים לעבור. "היה צורך להעלות להצבעה את השאלה 'האם אתם בעד מעבר לארגון העיתונאים או לכוח לעובדים?'. שאלה זו כבר לא הועלתה להצבעה. אילו נשאלה, הייתי מצביע בעד מעבר לכוח לעובדים. וזה מה שאני עושה עכשיו, ומקווה שעובדות ועובדים רבים יבחרו אף הם להצטרף לאיגוד המקצועי הדמוקרטי הזה".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "באשר לעובדות, הצטרפות לארגון עובדים לא נקבעת בהצבעה של אסיפה אלא באמצעות חתימה אישית וולונטרית על טפסי הצטרפות. אנחנו פתוחים לקבל כל ביקורת עניינית ומכבדים כמובן בחירתו של כל מי שירצה להצטרף לארגון עובדים אחר. בפועל, עובדי הארץ הצביעו אמון בארגון העיתונאים על ידי הצטרפות מהירה ומאסיבית לארגון, ואנו מתחייבים לייצג נאמנה, בשקיפות ובשיתוף פעולה, את כלל העובדים, בלי קשר להשתייכותם לארגון עובדים זה או אחר, כפי שעשינו בעבר במקומות עבודה אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully