וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהנהלת מעריב חוששים: העובדים ישבשו את הוצאת העיתון

5.3.2014 / 17:37

בשיחות עם וואלה! ברנז'ה טוענים עיתונאים במעריב כי הם מרגישים מרומים: "במשך שבועות בן צבי יודע שהוא הולך לפטר שליש מהאנשים פה - אבל משדר לכולם עסקים כרגיל"

בהנהלת מעריב-מקור ראשון חוששים כי העובדים ישבשו את הוצאת העיתון בימים הקרובים, כפי שנעשה במשבר הקודם בעיתון ולקראת הליך הפיטורים הנרחב הקודם. מו"ל העיתון שלמה בן צבי ביקש מהעובדים להמשיך בעבודה הסדירה על מנת שלא לפגוע במה שהציג בפניהם כ"מאמצי ההבראה", ונכון לכעת לא הודיע ועד מעריב על כוונה לשבש את העבודה השוטפת. היום בבוקר הגיש שלמה בן צבי בקשה להקפאת הליכים בעיתון, אשר יופץ מעתה רק כחינמון ערב ואתר האינטרנט שלו ייסגר תוך פיטוריהם של כ-130 מעובדי החברה.

בתוך כך, נאמני מעריב עו"ד שלמה נס וירון ארבל מתכוונים להגיש מחר (רביעי) בקשה לקיים את הדיון בעניין הקפאת ההליכים המבוקשת של מעריב בבית משפט המחוזי בתל אביב, ולא בבית המשפט המחוזי בירושלים. גורם המקורב לנאמנים אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי הרציונל העומד מאחורי הבקשה קשור בעובדה כי בתיק מעריב המתנהל בתל אביב עדיין קיימים חובות שטרם נפרעו, בארגון העיתונאים גינו את הבקשה של מעריב לנהל את הדין בירושלים, וכינו אותה "ניסיון של שלמה בן צבי להתנער מתשלום חובות".

מעריב - מהדורת הערב. ראובן קסטרו,
"לא ממש ברור לנו איפה אנחנו עומדים". עובדי מעריב, בימים אופטימיים יותר/ראובן קסטרו

החשש המיידי: משכורות פברואר

ובתווך נמצאים, כמו תמיד, העובדים - שמרגישים מרומים. "ראית את הבקשה להקפאת הליכים - 25 עמודים שמפרטים תכנית כלשהי, שברור שישבו עליה לא מעט זמן", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מעורכי העיתון. "זה לא משהו שמתכננים יום ולא יומיים, זה משהו שלוקח שבועות להכין. מתסכל אותי לחשוב שבמשך שבועות בן צבי ידע שהוא הולך לפטר שליש מהאנשים - אבל שידר לכולם עסקים כרגיל. ידענו שהמצב בחודשיים האחרונים החמיר, אבל לא ידענו עד כמה".

הראשונים להרים ידיים היו הפרילאנסרים של העיתון. לחלקם עדיין חייבת החברה כסף, באמצעות הנאמנים, אולם אחרי ההודעה היום החליטו חלקם שכל עבודה מעתה עבור מעריב-מקור ראשון תהייה לשווא. "אם עד היום הייתה להם עוד תקווה, אחרי הבוקר יש כאלה שהחליטו שהם לא משתפים יותר פעולה עם העיתון", אומר אחד העורכים, שמדגיש כי פרילאנסרים רבים לא מתכוונים לעבור שוב את מסכת גביית החובות שעברו עם הנהלת מעריב הקודמת.

הפגנת עובדי מעריב. נמרוד סונדרס
פאניקה כללית. עובדי העיתון נלחמים, רק לפני שנה וחצי/נמרוד סונדרס

החשש העיקרי של העובדים היום הוא משכורות חודש פברואר. המשכורות אמורות להיות משולמות ביום ראשון, אולם בין השורות בעת דבריו של בן צבי הם הבינו כי הסיכוי לאי-תשלום משכורות, או לכל הפחות עיכוב בהכנסתן - גדול. "יש חשש כבר מאוד מהמשכורות, זה אולי הדבר שהכי מטריד אותי כרגע", אומר אחד מכתבי העיתון. "כבר היו בחודשים האחרונים עיכובים של יום פה או יומיים כאן במשכורות, אבל היום בן צבי אמר משהו על התנייה של הזרמת כספים לתשלם משכורות. לא ממש ברור לנו איפה אנחנו עומדים, וזה מוסיף לפאניקה הכללית שגם ככה התגברה פה בשבועות האחרונים".

שלמה בן צבי, מול מקור ראשון בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011. ברני ארדוב
"אני איש של מילה. קונדרד מוריס לא מפקיר אנשים". שלמה בן צבי/ברני ארדוב

"אנשים בקהל היו צריכים להחזיק את הבטן כדי לא לצחוק או לבכות"

וככלל, הפגישה היום של המו"ל עם העובדים שאמורה הייתה לצייר בפניהם את התמונה הכוללת ולתדרך אותם לקראת העתיד לבוא, השאירה את חלקם, במיוחד העובדים הוותיקים, סקפטיים במיוחד. "זה האיש אמר לנו במשברים הקודמים 'אם אני סוגר אני סוגר נקי, אני איש של מילה. קונדרד מוריס לא מפקיר אנשים', והיום הוא אומר לנו שמי שיפוטר אולי אפילו לא יקבל את המשכורת האחרונה", נזכר אחד מעורכי העיתון. "הם אומרים שהעובדים ב'דין קדימה' (תיעדוף של נושים בעת פירוק או הקפאת הליכים, ד.א.) אבל מה זה עוזר לנו להיות בדין קדימה כשאין כסף בקופה?".

"בן צבי מדבר על התייעלויות ומתאר עתיד של תפוצה גדולה יותר וסחר נרחב - אנשים בקהל היו צריכים להחזיק את הבטן כדי לא לצחוק או לבכות", אומר עובד מעריב. "הייתה לך שנה וחצי לעשות את זה זה. לא הצלחת להבריא את העיתון גם כשהיו לך עשרות מיליונים מהמשפחה וגם גיבוי של מנכ"ל וסמנכ"ל (השניים התפטרו לאחרונה, ד.א.) גם תוכן מעולה שהיה בשנה האחרונה, שקט תעשייתי מהעובדים - את כל זה לא יהיה לו מעכשיו. אז עם חינמון דל שמועתק ממקומות אחרים ונמצא בהקפאת הליכים של חודש תעשה את זה? אחד לא רואה את זה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully