וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המיסים דורשת מ"עובדה" את חומרי הגלם של תחקיר תיירות המרפא

6.3.2014 / 15:07

חוקרי רשות המיסים הגיעו הבוקר למערכת "עובדה" ובידיהם צו שמורה על מסירת כל חומרי הגלם של תחקיר תיירות המרפא. במערכת מתנגדים בתוקף: "חשש מובהק מפגיעה בחסיון מקורות"

עובדי רשות המיסים הגיעו היום (חמישי) למשרדי מערכת התכנית "עובדה" מלווים בעם צו גורף למסירת כל חומרי תחקיר תיירות המרפא ששודר בתכנית לפני חודש וחצי. אנשי "עובדה" הודיעו לחוקרי רשות המיסים כי יגישו התנגדות לבית המשפט על הצו להעברת החומרים, כפי שמאפשר להם הצו, וזאת חשש מפגיעה בחסיון מקורות.

בתחקיר תיירות המרפא בבית החולים איכילוב אותו ערכו שרית מגן וניר שחק תיעדה מערכת התכנית במשך חודשים כיצד בכירי המנתחים בבית החולים דורשים במסלול עוקף כסף "מתחת לשולחן", עבור טיפול בחולים זרים – כסף שאמור להיכנס במלואו לקופה הציבורית במסגרת שירות תיירות מרפא שקיים בביה"ח. בתחקיר תועדו שלושה מבכירי המנתחים באיכילוב והם: צבי רם, שלומי קונסטנטיני ויוסי פז וחקירה נגדם נפתחה לאחר שידור הכתבה.

הפנייה שקיבלה היום המערכת מבית משפט השלום בראשון לציון דורשת ממערכת "עובדה" להמציא לעובדי אגף מס הכנסה גיבוי מלא של כל החומרים הגולמיים והלא-ערוכים באמצעותם הוכן התחקיר וכן למסור כל חומר אחר אשר נאסף במהלך הכנת והפקת התחקיר. מערכת העבירה את הנושא לטיפול בידיהם של עפרקליטי מערכת התכנית ממשרד ארדינסט בן נתן.

בפעם האחרונה שגורם אכיפה דרש העברת חומרים עיתונאיים לידיו הייתה זו משטרת ישראל, שהוציאה לפני מספר חודשים צו שמורה לכל כלי התקשורת להעביר לאגף החקירות המודיעין צילומים מההפגנת הבדואים נגד תכנית פראוור. שורה של כלי תקשורת עתרו לבית המשפט נגד הצו, ולבסוף בוטלה הדרישה.

בארגון העיתונאים התייצבו לצד מערכת התכנית ומסרו כי הם מגנים את הוצאת הצו. "על רשויות החוק להכיר בחשיבותם של חופש עיתונות וחסיון מקורות לדמוקרטיה ולבצע את תפקידם באופן עצמאי ומקצועי, מבלי לנסות להשתמש בעיתונאים ובעבודתם ככלי חקירה".

ממערכת "עובדה" נמסר בתגובה: "הצו הגורף הזה מהווה פגיעה במרחב הפעולה העיתונאי. יש כאן חשש מובהק מפגיעה בחסיון מקורות – עניין ייהרג ובל יעבור מבחינת כל עיתונאי. מעבר לכך, ברמה העקרונית אין זה ראוי שגורם אכיפתי יניח את ידו על חומרים עיתונאיים במקום שיבצע חקירה עצמאית. עבודתו של עיתונאי הינה פרסום כתבות ותחקירים ועבודתם של רשויות החוק היא לבצע את הבדיקות שלהן, ככל שהן חושבות שיש בכך צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully