וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לחומת התשלום ב"הארץ": ”יקח עוד זמן עד שנחיה רק מהכנסות דיגיטליות"

10.3.2014 / 11:57

עורך "הארץ" אלוף בן הבוקר בכנס DIGIT נשמע אופטימי, אך מציאותי: "גם אם מספר המנויים שלנו יוכפל עדיין אי אפשר יהיה לבסס את הכנסות העיתון ממנויים דיגיטליים"

"הפעלת חומת התשלום לתכני 'הארץ' הביאה לירידה כשל עשרים אחוזים במספר הקוראים, אך כיום שנה לאחר מכן חזרנו למספרים שהיו לנו לפני כן וזה לא גרם לנזק. מבחינה כלכלית אנחנו במקום יותר טוב ממה שרצינו, אבל זה עדיין בתחילת הדרך", כך לדברי עורך "הארץ" אלוף בן בהתייחסו למודל הכלכלי החדש שהושק לפני שנה.

בן אמר את הדברים בראיון לרועי כ"ץ בכנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית המתקיים היום (שני) בבית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי הרצליה. לדבריו, "כרבע ממנויי העיתון המודפס רכשו מנוי גם לאתר האינטרנט".

כנס דיגיט. בן קלמר
"אולי חוץ מהגארדיאן – כולם עוברים למודל בתשלום". אלוף בן/בן קלמר

"עדיין עיקר ההכנסות הוא מהמנויים והמפרסמים"

בן, שאמר בעבר כי מדיניות מערכת "הארץ" לשמור תכנים לעיתון המודפס תישמר – התייחס לכך הבוקר ואמר שעורכי העיתון "שומרים היום מעט מאוד חומרים לעיתון המודפס בלבד". הוא הוסיף כי עם השקת חומת התשלום חזו אנשי הקבוצה מספר של אלפיים מנויים תוך שנה, אולם "תחזית זו התבדתה, ויש לנו עשרות אלפי מנויים". הוא סרב לנקוב במספר המדויק אולם אישר כי מדובר בעשרות אלפי קוראים. "גם אם מספר המנויים שלנו יוכפל עדיין אי אפשר יהיה לבסס את הכנסות הארץ ממנויים דיגיטליים", ציין. "עדיין עיקר המשקל (של ההכנסות, ד.א) הוא מהמנויים והמפרסמים שלנו".

המהלך אותו כינו בעיתון "digital first", כזה שחייב שינוי תפיסה הן מצד מנהלי העיתון והן מצד כותביו, מוטמע בקרב העיתונאים באופן הדרגתי. "בניו יורק טיימס אמרו לי שזה לקח חמש שנים בערך להרגיל את הכותבים והוסיפו שיש כמה שהם עוד לא הגיעו אליהם", אומר בן. "הפקטור פה הוא לא מה העורך אומר לעיתונאי, אלא זה שהעיתונאי מגלה שגם הוא בעצמו מבלה רוב הזמן מול המסך. כשהחיים שלך נהיים דיגיטליים - אתה לא רואה הבדל בין איך שאתה קורא לאיך שאתה כותב".

מעריך שאחרים יצטרפו אלינו

בן הוסיף כי אחת הטענות העיקריות שהיו לכותבים נגד המדיניות החדשה של העיתון הייתה ביחסים שלהם אל מול מקורות ומתחרים. "הכתבים אמרו שיש להם מקורות שמדברים איתם רק בגלל הפרינט, אבל גם הם בשלב מסוים שמים לב שיש השפעה גדולה יותר, למשל, לדברים שפורסמו בדיגיטל ואפילו לא עלו בפרינט". הוא נתן כדוגמא את אורי משגב, שהיה שפרסם במשך שנים בעיתון "ידיעות אחרונות" וב"הארץ" הטקסטים שלו מתפרסמים אך ורק באתר, ובתצורת בלוג. "הוא אחד האנשים הכי נקראים באתר הארץ", אמר בן.

בהתייחסות למתחריו של "הארץ" בשוק התקשורת, שבוחנים מהצד את השפעת מהלך חומת התשלום על הקבוצה, אמר בן: "אני מעריך שאחרים יצטרפו אלינו, או כי לא תהיה להם ברירה או שהם יראו שזה דבר טוב. השאלה האם פרסומות או תוכן שיווקי יוכלו לקיים מערכות עיתונאיות עדיין נבחנת אבל בעולם אולי חוץ מהגארדיאן – כולם עוברים למודל בתשלום. לעיתון 'ישראל היום' יש אמנם אידיאולוגיה של 'אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים ויש לנו את הכסף לשלם על זה', אבל אני לא מכיר אידיאולוגיה כזו בוואלה! או ב-ynet", רמז בן לעבר המתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully