וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הכנסת הפר את חוק המוגבלויות, חדשות 2 נקנסו

10.3.2014 / 15:24

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הטילה על ערוץ הכנסת עיצום כספי בגובה 100,800 ש"ח בגין הפרת הוראות חוק הכתוביות באשר לליווי שידורים חיים לטובת חרשים

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הטילה על ערוץ הכנסת עיצום כספי בגובה 100,800 ש"ח בגין הפרת הוראות בנושא הנגשת שידורים לבעלי מוגבלויות. את הקנס תצטרך למעשה לשלם חברת החדשות של ערוץ 2 המפיקה את הערוץ.

במסגרת הפיקוח השנתי על ערוץ הכנסת בחנה המועצה, בין היתר, את עמידת ערוץ הכנסת בחוק הכתוביות הקובע גם את החובה ללוות שידורים חיים בכתוביות. לאחר קיום הליך בירור מקיף בעניין, לרבות קבלת תגובת ערוץ הכנסת בכתב ובעל פה, נדחו טענות ערוץ הכנסת ונקבע כי היעדר ליווי בכתוביות של שידורים חיים מן המליאה ומוועדות הכנסת מהווה הפרה של חוק הכתוביות ופוגע במטרה להנגיש את שידורי ערוץ הכנסת לאוכלוסייה כבדת השמיעה ובעיגון זכותם של אנשים עם מוגבלות להשתתפות שיוויונית ופעילה בכל תחומי החיים.

מאחר שמדובר בהפרת חקיקה ראשית של הכנסת בעלת היבטים חברתיים חשובים שנדונה מול ערוץ הכנסת גם בעבר הוחלט זו הפעם להטיל על מפיקת הערוץ עיצום כספי בסכום של 100,800 ש"ח. כמו כן נמסר למפיקת הערוץ כי אם לא ישולם העיצום תהיה המועצה רשאית לפעול לגבייתו בדרך של מימוש ערבויות שקיימות בידי המועצה בהתאם להוראות רישיון ערוץ הכנסת.

מ"מ יו"ר המועצה מימון שמילה: "המועצה רואה חשיבות רבה בהנגשת שידורים לכלל אזרחי המדינה ולא תאפשר הפרה של הוראות. המועצה תמשיך לפעול בפעולות פיקוח ואכיפה על מנת למנוע הפרות בכלל ובתחום זה בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully