וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז יש כסף בטלוויזיה? קרן חדשה תשקיע 55 מיליון דולר בפיתוח פורמטים

11.3.2014 / 12:17

”רוביקון ביזנס גרופ” בשיתוף עם היזם אלון דולב מקימה קרן השקעות ייעודית להפקה ויצירה של פורמטים לטלוויזיה: TV Format Fund; ”התשואות אמורות להגיע למאות אחוזים”

המשבר בשוק התקשורת לא עושה רושם רב על "רוביקון ביזנס גרופ", אשר בשיתוף עם היזם אלון דולב, מודיעה הבוקר (שלישי) על הקמת קרן השקעות ייעודית להפקה ויצירה של פורמטים לטלוויזיה תחת השם TV Format Fund.

על פי היזמים, בכוונתם לגייס ולשקיע 55 מיליון דולר עד לסוף 2015 כדי לאפשר מימון ופיתוח של מאות פורמטים טלוויזיוניים חדשים.

לטענת היזמים, "תכלית הקרן היא להפנות משאבים ליצירה המקומית המפתחת פורמטים טלוויזיוניים ישראלים לייצוא. המודל שבו תעבוד הקרן נבנה בהשראת קרנות ההשקעה הטכנולוגיות לאור העובדה שמדובר בשוק המגלגל מיליארדי דולרים בשנה ושהתשואות בו עשויות להגיע - בפרויקטים מוצלחים - למאות אחוזים, בדומה להשקעות בעולמות הסטארט-אפ". במקרה זה, סבורים היזמים כי ההשקעה הראשונית קטנה בהרבה ומאפשרת לשמור על פיזור יחסי.

למשלוח דראפטים, חייגו

אז איך זה יעבוד? TV Format Fund תזמין יוצרים וחברות הפקה הזקוקים למימון לפנות אליה ולהציג לה את הפורמט המיועד להשקעה ואת הצרכים הנדרשים לפיתוחו ולשיווקו. מתוך כלל ההצעות שיוגשו תבחר הקרן את הפורמטים – מתוסרטים או לא מתוסרטים - בעלי הסיכוי הטוב ביותר להימכר בחו"ל, ואלה יזכו למימון חלקי או מלא בתמורה לשותפות הקרן בזכויות היוצרים. בקרן מדגישים כי היא תעבוד בשיתוף פעולה עם מפיצים וגופי שידור, המעוניינים לחבור לגורם פיננסי למימון הפקות המיועדות לשידור בישראל ובעלות פוטנציאל לייצוא.

בבעלות TV Format Fund מספר פורמטים אותם היא עתידה להשיק בפסטיבל MIPTV שייערך בקאן בתחילת חודש אפריל ושיתמקד הפעם בישראל. בפסטיבל ישתתפו למעלה מ- 1,200 חברות הפקה מ-100 מדינות.

אלון דולב: "בכוונתנו לסייע לחברות ההפקה, ליוצרים ולתעשיית הטלוויזיה כולה להתמודד עם המגבלות התקציביות ולמנף את אפקט "המסעדה המלאה" שיצרו פורמטים ישראליים, שכבר הוכיחו הצלחה בחו"ל ויצרו באזז סביב התעשייה כולה. צריך לזכור שלמרות העניין העולמי, תעשייה זו מדממת פיננסית ומתנהלת פעמים רבות בצורה אנומלית ובתנאים לא סבירים, שאינם מאפשרים למצות את הכישרון והפוטנציאל של היצירה הישראלית".

אמיר ברמלי הוסיף : "מודל הפעילות של TV Format Fund נבנה בהשראת קרנות ההשקעה הטכנולוגיות, אלא שבמקום להשקיע את כספי הקרן בחברות טכנולוגיה חדשות בחרנו להשקיע בסטרטאפים מוצלחים לא פחות ובסיכון נמוך- היצירה הטלוויזיונית בישראל. מלבד ההון הכספי, אנחנו תורמים לפעילות את מיטב ניסיוננו העסקי והפיננסי ואת צורת החשיבה הייחודית של קבוצת רוביקון הדוגלת ביזמות, בהשבחה ובייעול של תהליכים עסקיים ובהתמודדות עם כשלי שוק. בחזוני, TV Format Fund תעניק רוח גבית ליוצרים, למפיקים ולאנשי התעשייה ותגדיל את נפח הפעילות המסחרית של יצירת פורמטים טלוויזיוניים, שאותם חייבים ליצור ראשית עבור השוק הבינלאומי כי שם קיימים הביקושים הגדולים. ההון הרב שיוזרם לקרן ישמש מנוע לקידום ולהצלחה של רעיונות וזאת תוך ליווי מקצועי ופיננסי מובנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully