וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העותר בפרשת ההפרדה העדתית תובע את העיתונים החרדים: "רצח אופי אישי ומרושע"

13.3.2014 / 14:59

עו"ד ללום טוען כי "יתד נאמן" ו"בקהילה" סימנו אותו כיעד והתנכלו אליו בכתבותיהם משום שפנה לביהמ"ש לצורך הפסקת ההפרדה העדתית ששררה בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל

עו"ד יואב ללום הגיש לבית המשפט השלום בירושלים תביעת דיבה נגד העיתון החרדי "יתד נאמן" בסך 300 אלף שקלים ותביעה נוספת נגד השבועון החרדי "בקהילה" בסך 100 אלף שקלים. ללום טוען כי העיתונים סימנו אותו כיעד והתנכלו אליו בכתבותיהם.

ללום, חרדי מירושלים שמנהל את עמותת "נוער כהלכה" עתר ב-2008 לבג"ץ בפרשת ההפרדה עדתית בין תלמידות בית הספר בית יעקב ביישוב עמנואל - עתירה שבסופה קבע בג"ץ כי מדובר בעדתית טהורה. לטענתו, מיד לאחר הגשת העתירה, "יתד נאמן" הוביל מסע הכפשה ארסי ואגרסיבי נגד בית המשפט ונגדו תוך שהוא נותן רוח גבית למבצעי ההפרדה – אפליה והמצדדים בהם. עוד טוען ללום כי לא פנו אליו לקבלת תגובה ולו פעם אחת בכל התקופה האמורה - ובכלל, למאמרים הכביכול חדשותיים שנכתבו נגדו.

לדבריו, העיתון וכותביו הנתבעים עשו לו יחד ולחוד רצח אופי אישי ומרושע, כאשר בין יתר הכינויים כינו אותו בפרסומיהם כ- "מויסר", "מלשין", "פרחח", "שוטה העיר", "ללום ואין שלום", "חיית המחמד האופנתית", "אדם בעל צביון חרדי", "העתירה הנבזית", "עזות מצח שחצנית", "נוער כהלכה – "נער" מתעמת עם ההלכה" ועוד.

לטענתו, הסיבה למסע נגדו הוא שכל "חטאו" הינו בכך שפנה לבית המשפט לצורך הפסקת ההפרדה – האפליה ששררה בבית יעקב בעמנואל. לדבריו, את ה"חטאים והפשעים" האלה לא הסכימו הנתבעים לקבל ומתוך מטרה להלך אימים על התובע פצחו ב"קמפיין" מרושע, שמטרתו אחת: הפחדת התובע וגרימה לכך שימשוך את עתירתו מבית המשפט.

ללום טוען בתביעה כי הפרסומים הללו גרמו לו נזק בלתי הפיך וכי הפרסומים הללו חלחלו לתודעת הציבור החרדי וגרמו וגורמים לנזקים בלתי הפיכים עבורו. הוא מציין כי הוא ומשפחתו, אוימו, ובמשך תקופה ארוכה התמודדו עם הפחדות, פגיעות, חששות ונזקים, ואף זכו להיות במקום גבוה ב"רשימת-המאויימים" של משטרת ישראל-מחוז ירושלים, שאף נאלצה לאבטח אותו ומשפחתו באותה תקופה.

בכתב תביעה נוסף שהוגש לבית המשפט הוא דורש פיצויים בסך 100,000 שקלים מהשבועון החרדי "בקהילה". לדברי עו"ד ללום, השבועון ניהל נגדו מסע דומה לזה של יתד נאמן כשהשתמש בשלל ביטויים ארסיים נגדו בניהם, "פיל בחנות חרסינה", "נרדף מר נפש", "הפך את הסבל והרעל למקצוע ולמנוף לקידום חברתי מפוקפק", "כלנין בשעתו", "הדרך הכוחנית", "השתוללות וולגרית", "מאבק הזוי של פרחח צעיר בגאוני הדור", "אפוף שכרון כח אקראי", "גדול אויביה של יהדות המזרח", "הוולגריות של הנער הזה" ועוד.


מנכ?ל יתד נאמן, זעליג אורלנסקי מסר בתגובה: "אולי מותו של השופט אדמונד לוי גרם למר ללום להיזכר בפרשייה עצובה זו. נעביר את התביעה ליועצים המשפטיים ולא נספק לתובע פרסומת מיותרת מעבר לכך".

עורך "בקהילה" אברהם דוב גרינבוים מסר בתגובה: "לא הגיעה לידינו כל תביעה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully