וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים LIKE

26.3.2014 / 11:56

ארגון העיתונאים ולע"מ מקימים מכון השתלמות שיכלול קורסים בדגש על הקניית כלים וידע בעידן הניו מדיה: "הצורך מתחדד לנוכח המצב הקשה של ענף העיתונות בישראל"

ארגון העיתונאים ולשכת העיתונות הממשלתית משיקים מכון ראשון מסוגו להשתלמויות עיתונאים. המכון, שיפעל במסגרת ארגון העיתונאים וימומן בחלקו על ידי לשכת העיתונות הממשלתית, יכלול שורה של קורסים מקצועיים במחירים מסובסדים, עם דגש על הקניית מיומנויות לעשייה עיתונאית בעידן הניו מדיה. תכני ההשתלמויות ייקבעו על ידי הוועדה המקצועית של ארגון העיתונאים.

בארגון מדגישים כי במכון יתקיימו מהשתלמויות חד יומיות ועד כנסים מרוכזים. אחד הקורסים יועבר על ידי יעל גולן, עמיתה במכון מנדל למנהיגות ולשעבר סגנית העורך הראשי וראש מערכת החדשות של ynet ועורכת המשנה של "עובדה". הקורס שיעסוק בעיתונות דיגיטלית, אומרים בארגון, יקנה לכתבים, עורכים ומפיקים הבנה מעמיקה של עשייה עיתונאית באינטרנט ויצייד אותם בכלים מעשיים לשיפור מיומנויות האיסוף והפרסום של המידע העיתונאי במדיה החדשה.

כמו כן, יוצעו בשלב ראשון מספר קורסים נוספים כגון: קורס קריינות; קורס הופעה מול מצלמה, המיועד בין היתר לעיתונאי אינטרנט, שחלקם הגיעו מתחום הכתיבה ופתאום מצאו את עצמם מעבירים שידורים חיים או מכינים כתבות וידיאו, ללא הכשרה מתאימה, וקורס הסבת מעצבי עיתונות מפרינט לדיגיטל.

יושבות הראש של הוועדה המקצועית של ארגון העיתונאים, נורית קנטי (גלי צה"ל) וגבי גולדמן (מעריב), מסרו כי "הצורך במכון כזה מתחדד לנוכח המצב הקשה של ענף העיתונות בישראל, שהמחסור בהליך הכשרה מסודר הוא גם אחד הגורמים לו וגם אחת התוצאות שלו. הצורך עלה גם במסגרת שיחות רבות שניהלנו עם חברי ארגון ועם מעסיקים בענף. אין כל ספק שמערך מסודר של השתלמויות יביא לחיזוק המקצועיות העיתונאית וכתוצאה מכך גם לשיפור בתכנים שהציבור הישראלי מקבל מכלי התקשורת. אנו מברכות על היוזמה של לשכת העיתונות לקדם את הנושא ועל הנכונות שלה לקיים כזה שיתוף פעולה".

ראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, מסר כי "לשכת העיתונות שמחה לקחת חלק בהכשרת עיתונאים וקידומם המקצועי. הלשכה מקיימת קשר שוטף עם העיתונאים בארץ ושואפת לחזקו. ענף התקשורת עבר תמורות רבות בשנים האחרונות ולכן סוגיות כמו מקצועיות, אתיקה, שליחות ציבורית וחופש עיתונות, זקוקים לטיפוח ועדכון בהתאם לשינויים הפוקדים את הענף. אנו מאמינים כי ההשתלמויות הללו הן נדבך חשוב בקידום התחום ועתיד המקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully