וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ב'ידיעות' שוקלים - הקמת עיתון דתי לאומי מתחרה ל"מקור ראשון"

1.4.2014 / 12:41

בשבועות האחרונים נשקלת ב"ידיעות אחרונות" הקמת עיתון המיועד לציבור הדתי-לאומי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. כזכור, אחת ההצעות לרכישת "מקור ראשון" יוחסה גם למו"ל העיתון נוני מוזס

בקבוצת "ידיעות אחרונות" נשקלת בימים אלו הקמת עיתון המיועד לקהל הדתי-לאומי, אשר יתחרה ב"מקור ראשון" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. על פי גורם המעורה בפרטים, במידה והתוכנית תצא לפועל, "העיתון העתידי מכוון להיות יותר מרוכך ובו יינתן גם ביטוי לזרמים מחוץ לאלו החרד"לים - אשר עשויים מבחינת העיתון לתת גם מענה לפוליטיקאים הנחשבים מוגנים יותר בקבוצה, כמו יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט".

חששות ב"בית היהודי": רכישת אדלסון את "מקור ראשון" - "איום אסטרטגי של ממש"

אותו גורם אף מייחס את התבטאותיו הקיצוניות של בנט בתחילת השבוע באשר ל"ישראל היום" תוך רמיזה על "מקור ראשון" - כנישאות על הרוח הגבית של האופציה ששוקל 'ידיעות'. בנט אמר בראיון לגל"צ כי ”'ישראל היום' זה פראבדה, זה עיתון שהוא שופר של בן אדם אחד שהוא ראש הממשלה”. שר הכלכלה הוסיף כי הוא "מקווה ומאמין ש'מקור ראשון' יחזיק בעמדה לאומית עצמאית ומקווה שכך יהיה - אבל 'ישראל היום' - זה באמת לא עיתון". את הדברים אמר בהתייחס לאישור ביהמ"ש את עסקת הרכישה של בעלי "ישראל היום" שלדון אדלסון את "מקור ראשון" מידי נאמן העיתון בסכום של 14 מיליון שקלים.

כזכור, ימים ספורים קודם לאישור, הגישה חברת מפלגתו של בנט איילת שקד הצעת חוק לחיסול החינמון "ישראל היום" (תחת ההגדרה המכובסת של "החוק להצלת העיתונות הכתובה"), ואחת ההערכות היא כי בנט הופתע לגלות את אדלסון (אשר הציע הצעת רכישה גבוהה בהרבה) בסיבוב.

עיון ברשימת מגישי ההצעות לרכישת "מקור ראשון" מעלה הצעה מטעם חברה בשם "אשדיר פרסום והפצה בע"מ" - המפיצה עלונים בבתי כנסת, אשר הציעה לרכוש את "מקור ראשון" תמורת חמישה מיליון שקלים. מבירור עולה כי מאחורי ההצעה עומד אחד מהאנשים הקרובים ביותר לבנט, איש העסקים אלי עציון, וההערכות הן כי כשליש ממימונה אמור היה להגיע רכוב על רוחות שנישבו מכיוון רחוב מוזס בתל אביב. על פי הגורם, אותן רוחות הן עלו שעוררו את אדלסון לעשות מעשה ולהציע סכום הגבוה פי שלושה. מול הרוחות מלאס וגאס, כאמור, כבר לאיש לא היה סיכוי.

את תגובת "ידיעות אחרונות" לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully