וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשוטף פלוס? ההסתדרות מקדמת הסכם קיבוצי לעובדי הסט

31.3.2014 / 13:16

ההסתדרות דורשת מגופי השידור וחברות הפקה להסדיר את תנאי ההעסקה של עובדי הסט בטלוויזיה ובקולנוע, ומנסה לקדם עבורם הסכם קיבוצי. "מתמודדים עם נורמות עבודה בלתי סבירות"

נמשך מאבק עובדי הטלוויזיה והקולנוע לשיפור תנאי ההעסקתם והבוקר (שני) נרתמת לכך גם הסתדרות העובדים: אל גופי השידור וחברות ההפקה הגיעה היום דרישתה לפתיחה במו"מ על מנת להסדיר את תנאי העסקת עובדי הצוותים הטכניים והאומנותיים בהפקות הטלוויזיה והקולנוע בהסכם קיבוצי.

מרבית עובדי הצוות הטכני והאמנותי בהפקות הקולנוע והטלוויזיה בארץ מועסקים כפרילנסרים, חלקם באופן קבוע. "זהו אופן העסקה הפוגע בביטחונם התעסוקתי ומונע מהם זכויות מגן חשובות", אומרים בהסתדרות. "צלמים, תאורנים, מאפרים, מלבישים, עוזרי במאי, מעצבים אומנותיים ועוד בעלי מקצועות הסט, נשים וגברים כאחד, מתמודדים עם נורמות עבודה בלתי סבירות".

בחודשים האחרונים מנהלים העובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה מאבק לשינוי תנאי ההעסקה של למעלה מ-12 שעות ביום, זאת נוכח רצונן של חברות שונות בענף להוריד את עלויות ההפקה ולצמצם את כמות ימי הצילום, ואת מוסר תשלומי ה"שוטף פלוס" - תשלום במועד מאוחר אחרי ביצוע העבודה- לפעמים אחרי חודשים רבים. במסגרת המאבק התנהל משא ומתן אל מול איגוד המפיקים, אולם הוא הגיע למבוי סתום.

אמיר ירון, סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אמר היום כי טיוטת נוסח ההסכם הקיבוצי אותה יגישו לגופי השידור - נמצאת בשלי טיוטה אחרונים. "רבים מעובדי מקצועות הסט מועסקים בצורת העסקה פוגענית שאינה משקפת את מהות ההעסקה האמיתית שלהם", מסר. "בימים אלו אנו מסיימים ניסוח טיוטת הסכם קיבוצי, אותו אנו נחושים לקדם כעוגן ראשון להסדרת תנאי העסקת עובדים אלו".

עידן אור, מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אקט) ויו"ר ועד הפעולה, אמר היום: "המאבק שלנו הוא לא רק נגד צורת העסקה פוגענית של מאות אנשי מקצוע מתחום הקולנוע והטלוויזיה, אלא על דמותה ועתידה של היצירה המקומית".

"נורמות ההעסקה שהשתרשו בענף במשך עשרות שנים מנציחות את האבסורד", הוסיף. "אנו לא נאבקים כאן על מותרות אלא על הסדרה בסיסית של תנאי העסקה שפויים, כמו למשל קיצור יום העבודה על הסט וקביעת שכר הוגן לעבודת יצירה. יחד עם ההסתדרות, אנו נחושים יותר מאי פעם ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את זכויות עובדי הענף בהסכם קיבוצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully