וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד קלה על הטוויטר

31.3.2014 / 16:33

ציוץ בטוויטר הרשמי של משטרת ישראל על אירוע בטחוני סמוך לשכם הקפיץ אתמול את כתבי השטחים שהופתעו לגלות שדווקא המשטרה לא מכירה את האירוע. וזה לא הסוף

אזעקת שווא: ציוץ בטוויטר הרשמי של משטרת ישראל על אירוע בטחוני סמוך לשכם הקפיץ אתמול (ראשון) לקראת חצות, את כתבי השטחים שקיוו שיש להם אייטם בוקר מושלם - אולם להפתעתם גילו כי באותה משטרה לא מכירים את הדיווח שהיא עצמה צייצה. אולם בכך לא הסתיימה הפארסה: במשטרה מיהרו להתנצל שהטעו את הכתבים בדיווח שגוי, אבל מבירור נוסף עם צה"ל עולה כי הוא דווקא היה נכון.

"דיווח ראשוני: תושב התנחלות בשומרון חשוד כי ירה בפלסטיני תושף כפר עוריף בצומת ג'ית מתנהלת חקירה, נוסיף לעדכן", כך הציוץ המקורי בעמוד של המשטרה בטוויטר". הכתבים התייחסו לדברים ברצינות הראויה. "המשטרה משתמשת בטוויטר כדי להעביר דיווחים ראשוניים בגלל המיידיות שלו", מסביר אחד הכתבים. "אבל למרות הרצון שלהם במיידיות, זה לא פותר את המשטרה מלבדוק את הדיווחים שהיא מעבירה לציבור", הוא מוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיווח הראשוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האירוע התרחש במחוז - אז היה נתק בתקשורת"

הכתבים שראו את הדיווח ביקשו לברר פרטים נוספים, ופנו לדובר מחוז ש"י של המשטרה דודי אסרף. הם הופתעו לקבל את התשובה כי הדובר לא שמע על המקרה. כתב אחד מסביר: "מי שמפעיל את הטוויטר של המשטרה זה המטה הארצי, והאירוע התרחש במחוז - אז היה נתק בתקשורת". תוך חצי שעה הציוץ נמחק, ובמקומו פורסמה הבהרה שהוא היה שגוי, והתנצלות. כתבים שכבר העבירו דיווחים ראשוניים למערכות על המקרה - עדכנו את העורכים התורנים שיש לגנוז את הידיעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וההבהרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל הכתבים המשיכו לבדוק את המידע עם גורמים נוספים, בהם המנהל האזרחי ביהודה ושומרון ופיקוד מרכז של צה"ל. אלה אמרו בתחילה שהוא לא מוכר, אבל בהמשך גילו כי בדיווח היה שמץ של אמת - אכן קיים דיווח על כך שנורה במקום פלסטיני, ואכן אושפז פצוע ירי באותו הערב בבית חולים בשכם. "הדיווח לא היה לגמרי שגוי, כמו שהודיעו במשטרה לכתבים", אומר אחד מהם. "מהבדיקה שלי הפלסטיני אכן נורה בצומת, ברגלו, והוא עדיין מאושפז - ובהמשך גם אישרו את המידע הזה בצה"ל". במשטרה עדכנו הבוקר את הכתבים כי סריקה שערכו במקום לא העלתה ממצאים חריגים, וגורם במשטרה אמר כי "הדיווח של הפלסטיני לא אומת".

מדוע העבירה המשטרה את המידע השגוי שהתברר כנכון? דובר המחוז דודי אסף הפנה לקבלת תגובת מחלקת הניו-מדיה של מטה המשטרה. תגובת המחלקה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully