וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל

1.4.2014 / 14:25

פרשת הולילנד, הסיקור: העיתונים החרדים התעלמו הבוקר מהעובדה שארבעה אישי ציבור חרדים הורשעו בעבירות חמורות; "לא כל מה שקבע בית המשפט – הולך יחד עם ההלכה"

העיתונים החרדים "המבשר" ו"המודיע" התעלמו הבוקר (שלישי) בהפגנתיות מהמורשעים החרדים בפרשת הולילנד: שני העיתונים המזוהים עם הזרם החסידי ברחוב החרדי העלימו מקוראיהם את העובדה שארבעה אישי ציבור חרדים בעבר ובהווה הורשעו בעבירות של קבלת שוחד והלבנת הון ובמקום זאת הם בחרו בניסוחים הבאים: "אהוד אולמרט, ואיתו עוד תשעה נאשמים אחרים" ו"יחד עם מר אולמרט 13 נאשמים, בהם יזמי נדל"ן ואישי עירייה".

ב"המבשר", עיתון המזוהה עם ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) ועם הציבור הכלל חסידי, הקדישו עמוד שלם לסיקור הפרשה, אך מבין כל עשרת המורשעים הוזכר רק שמו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. שמות שאר המורשעים, בהם גם החרדים, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, אלי שמחיוף, אברהם פיינר ומאיר רבין הושמטו מהידיעה.

ב"המודיע", עיתון המזוהה עם חסידות גור, הקדישו ידיעה מזערית להרשעת הנאשמים בהולילנד. "ראש הממשלה לשעבר הורשע בקבלת שוחד לקידום פרויקט הולילנד בירושלים", הכריזה הכותרת כשבידיעה עצמה החליטו עורכי העיתון להתעלם לחלוטין משאר המורשעים: "במשפט זה עמדו לדין, יחד עם מר אולמרט 13 נאשמים, בהם יזמי נדל"ן ואישי עירייה וגם הם, למעט שלושה שזוכו מחמת הספק הורשעו במתן ובקבלת שוחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנורמה בעיתונות החרדית היא לא לכתוב על חרדים בהקשרים כאלו". "המבשר", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דיווחנו מבלי להיכנס לכל הפרטים וסיקרנו באופן לקוני"

גורם בעיתון "המודיע" אמר מאז החלה הפרשה היא סוקרה בפרופורציה הראויה, "לא כל מה שקבע בית המשפט – הולך יחד עם ההלכה. יש כאן עניין של לשון הרע ופגיעה בשמם הטוב של המורשעים ולכן העדפנו להתעלם מהמורשעים". לשאלה, מדוע אם כן הוזכר שמו של אולמרט ענה הגורם: "גם במקרה הזה דיווחנו מבלי להיכנס לכל הפרטים וסיקרנו באופן לקוני".

גורם בעיתונות החרדית הוסיף: "הנורמה בעיתונות החרדית היא לא לכתוב על חרדים בהקשרים כאלו". לדבריו, "בשני העיתונים העדיפו שלא לציין את כל המורשעים כדי שההתעלמות מהמורשעים החרדים לא תבלוט בעיני הקורא". יצוין כי ב"יתד נאמן" וב"הפלס", עיתונים המזוהים עם הציבור החרדי- ליטאי, סוקרה בהרחבה הרשעתם של עשרת אישי הציבור בעבר ובהווה, כולל החרדים, תוך פירוט שמותיהם והסעיפים בהם הורשעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully