פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      עכשיו זה רשמי: ביהמ"ש אישר מכירת מעריב לאלי עזור

      בית המשפט המחוזי בי-ם אישר הבוקר את מכירת מעריב לקבוצת הג'רוזלם פוסט. עזור ישלם עבור המותג, הארכיון ומאגר המנויים סכום של 4 מיליון שקל תוך התחייבות להמשיך ולהוציא את העיתון לאור באופן יומי

      בית המשפט המחוזי בירושלים אישר הבוקר (ראשון) את מכירת "מעריב" לקבוצת הג'רוזלם פוסט בראשות אלי עזור. עזור ישלם עבור המותג, הארכיון ומאגר המנויים סכום של 4 מיליון שקל, הגבוה ביותר שהוצע, תוך התחייבות להמשיך ולהוציא את העיתון לאור באופן יומי.

      אלי עזור ימשיך להעסיק 50 מעובדי מעריב: 30 עובדי הנהלה ומערכת עיתונאית ו-20 פרילאנסרים בתנאי השכר הנוכחיים שלהם. יצוין כי מעריב נמכר לעזור ללא חברת "תכלת", חברת המגזינים של העיתון.

      "השאיפה שלנו היא להמשיך ולהוציא את העיתון כיום יומי, אבל רב הנסתר על הגלוי", אמר בדיון הבוקר בא כוחה של קבוצת הג'רוזלם פוסט. "את אופן הפעולה המדויק נקבע בימים הקרובים לאחר שנלמד טוב יותר את הנתונים".

      118 מיליון פחות מההצעה הקודמת

      עזור יהיה מו"ל ובעלי עיתון "מעריב" החמישי תוך שלוש שנים בלבד. החזיקו בו עופר נמרודי ו"הכשרת היישוב", איש העסקים זכי רכיב, נוחי דנקנר וחברת "איי. די. בי" ומו"ל "מקור ראשון" לשעבר - שלמה בן צבי. עזור, אשר ניסה להתמודד מול שלמה בן צבי על רכישת העיתון בסיבוב הקודם, מקבל אותו כאשר שוויו נמצא בשפל חסר תקדים.

      מו"ל ה"ג'רוזלם פוסט", "סופהשבוע" ו"פוסט" והבעלים של ערוצי צ'רלטון ותחנות "רדיו ללא הפסקה" ו"רדיו אקו 99" הציע לפני שנה וחצי 122 מיליון שקל עבור העיתון, וההפרש לסכום שישלם היום - 4 מיליון אחרי שנה וחצי שהיה בבעלות שלמה בן צבי, כמעט אינו נתפס. בן צבי רכש את העיתון מידי דנקנר ב-85 מיליון שקלים. יצוין כי העסקה אינה כוללת את חטיבת המגזינים ואת האתר NRG, וכי היקף החשיפה והתפוצה של "מעריב" נמצא בשפל של כל הזמנים.

      בשבוע שעבר אושרה מכירת "מקור ראשון" לעיתון "ישראל היום" שבבעלות שלדון אדלסון תמורת 12 מיליון שקלים, הכוללים גם את רכישת אתר האינטרנט NRG אשר ינותק כעת ממערכת עיתון מעריב אשר הפך מאז לחינמון ערב. עסקת המכירה טעונה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר הביע ממנה הסתייגות.