וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בני נוער של הרשות השנייה: גלגלצ - תחנת הרדיו הפופולארית; הפרינט מת מזמן

7.4.2014 / 13:12

מהסקר עולה מגמה עגומה באשר להיקף קריאת העיתונים על ידי בני הנוער, כאשר 41% מהם דיווחו כי הם אינם קוראים עיתון כלל. שליש מהגולשים שוהים באינטרנט מעל ארבע שעות ביום

גלגל"צ וגלי צה"ל הן תחנות הרדיו המועדפות על בני נוער באופן גורף, כאשר יותר מ-80 אחוזים מהם אומרים כי הם מעדיפים להאזין לאחת מתחנות הרדיו הצבאיות - כך עולה מסקר שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. 56% מבני הנוער ציינו את גלגלצ כתחנה המועדפת עליהם, ו-30% ציינו את גלי צה"ל. התחנה השלישית המואזנת ביותר בחתך גילאי 12 עד 18 היא תחנת הרדיו האזורי "רדיוס". הממצאים הוצגו היום (שני) על ידי מנכ"ל הרשות, שי באב"ד, בכנס הרדיו השנתי "FM+ קולטים את העתיד", המתקיים בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.

האמצעי הנפוץ ביותר להאזנה ברדיו הוא מכשיר הרדיו ברכב או באוטובוס, כאשר 57% השיבו שהם מאזינים כך לרדיו, 27% מאזינים באמצעות מכשיר רדיו בבית, 18% מבני הנוער מאזינים בסמארטפון ושיעור דומה מאזינים במחשב. 56% השיבו שהאזנה שלהם לרדיו בדרך אינה מלווה בפעולה נוספת והיא מתרחשת בזמן ישיבה ללא מעש, המתנה או נסיעה. בני הנוער מאזינים ברדיו בעיקר לתוכניות מוסיקה (63%), כאשר 30% לאקטואליה וחדשות ו- 19% לתוכניות בידור סאטירה והומור.

"הרדיו עדיין מהווה אמצעי צריכה מרכזי"

מהסקר גם עולה מגמה עגומה באשר להיקף קריאת העיתונים על ידי בני הנוער, כאשר 41% מהם דיווחו כי הם אינם קוראים עיתון כלל, ו-40% קוראים עיתון עד שעה ביום. באשר לאינטרנט, 38% גולשים בין שעתיים לארבע שעות ביום, ו-29% גולשים מעל ארבע שעות ביום. 20% מבני הנוער צופים בטלוווזיה שעתיים עד שלוש ביום, ו-13% צופים מעל שלוש שעות ביום.

שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, התייחס לנתונים ואמר כי "למרות הגעה הרווחת כי בני הנוער משתמשים יותר באמצעי הניו- מדיה על מנת לצרוך את התכנים המועדפים עליהם, מממצאי הסקר עולה שהרדיו ככלל והרדיו האזורי בפרט עדיין מהווים אמצעי צריכה מרכזי לתכניות עבור בני נוער. עם זאת, הרשות לא תקפא על שמריה ומתוקף תפקידה, תבחן את אופי ההסדרה הנכון עבור שידורי הרדיו בפלטפורמות טכנולוגיות עתידיות ככלל ובאינטרנט בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully