וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלאקונה של עובדי רשות השידור: "החוק לא מתיר מינוי כונס נכסים לגוף סטטוטורי"

9.4.2014 / 11:02

העובדים ממשיכים במאבקם לסנדול שר התקשורת ופונים לאפיקים משפטיים: ”כפי שאין ביכולתה של ישראל להכריז על חדלות פרעון למגן דוד אדום או רשות שדות התעופה, הרי שאין ביכולתה לעשות כן בעניינה של רשות השידור”

טכנאי רשות השידור מנסים "לסנדל" את כוונתו של שר התקשורת גלעד ארדן למנות כונס נכסים לרשות השידור: משרד התקשורת פנה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לאשר מינוי כזה, אולם מחוות דעת משפטית שמציגים היום הטכנאים עולה כי החוק לא מתיר כיום מינוי של כונס נכסים לגוף סטטוטורי כמו רשות השידור. "מטרתה האמיתית של פנייה זו, אשר ממילא משוללת כל יסוד משפטי מכל סוג שהוא, הינה לזרוע פחד ופניקה בקרב עובדי רשות השידור", הם טוענים.

"כפי שאין ביכולתה של מדינת ישראל להכריז על חדלות פרעון או פירוק או מינוי של כונס נכסים בעניינם של גופים דוגמת מגן דוד אדום, רשות שדות התעופה וכו', בשום מקרה שהוא, הרי שאין ביכולתה לעשות כן בעניינה של רשות השידור", טוענים העובדים. ועד הטכנאים פנה למשרד התקשורת באמצעות עו"ד יוסף ארנון, והציג את דיני הפירוק וכינוס הנכסים בישראל, המעוגנים בשתי הוראות חקיקה: חוק החברות ופקודת החברות.

"אך ורק חברות אשר התאגדו עפ"י חוק החברות או הפקודה על גלגוליה השונים, יחשבו כחברות עליהן חלות הוראות חוק החברות והפקודה", טוענים העובדים. "רשות השידור הינה תאגיד סטטוטורי, אשר הוקם ומפועל מכוח חוק רשות השידור. כפועל יוצא מכך ממילא אין הוראות דיני הפירוק וכינוס הנכסים הנהוגים במדינת ישראל חלות עליה כלל וכלל".

כך, טוענים העובדים, לא ניתן לפרק את רשות השידור באמצעות בית המשפט. יצוין כי בידי שר התקשרות עומדת האפשרות לבצע שינוי חקיקה שיאפשר לו את המהלך. בסביבתו לא אמרו הבוקר האם אפשרות כזו עומדת על הפרק.

תגובת משרד התקשורת לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully