וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת ריכוז

27.4.2014 / 11:28

מבוכה למערכת "חי בלילה" של קשת בהגשת נדב בורנשטיין, שביקשה להראות בורות של אזרחים ישראלים באשר לידיעת השואה - אולם נתפסה בבורות חברי מערכת התכנית עצמם. אז מי הייתה אנה פרנק?

מי שמתחבא בבית מזכוכית: מבוכה למערכת "חי בלילה" של קשת בהגשת נדב בורנשטיין, שביקשה בתכנית האחרונה להראות בורות של אזרחים ישראלים באשר לידיעת השואה - אולם נתפסה בבורות חברי מערכת התכנית עצמם.

אחת השאלות שהוצגו במשאל הייתה "מי הייתה אנה פרנק?", ובתשובה הנכונה, לכאורה שהוצגה לצופים נכתב כי היא הייתה "נערה יהודייה שכתבה יומן מהמחבוא בעליית הגג. נספתה באושוויץ". מדובר בטעות, שכן פרנק לא נספתה במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין אלא מתה מהתפרצות מגפת הטיפוס, במחנה הריכוז ברגן-בלזן שבגרמניה.

עיתונאי "הארץ" עופר אדרת, המרבה לכתוב על היסטוריה ועל גרמניה, שאל בבלוג שלו: "אז מה מביך יותר? התשובות של הנשאלים ("אנה פרנק, זאתי שהבריחה את ה…אוכל?") או הטעויות של השואלים? ("נספתה באושוויץ")? או שמא ההערה של המנחה בסוף הכתבה: "חינוך, חינוך, חינוך"?"

"כנראה שהכל מביך באותה מידה. אבל מי שמנסה להרוויח רייטינג על חשבון בורות או מבוכה של אנשים בקניון – כדאי שיוודא שלפחות הוא יודע על מה הוא מדבר". אדרת הוסיף כי בהקלטת התכנית שעלה למאקו ניסו לטשטש את הטעות ומחקו את המילה "אושוויץ", אולם כיוון שברגן-בלזן היה מחנה ריכוז, ניסיונות הטשטוש יצרו עבור "חי בלילה" טעות מביכה חדשה.

מהפקת התכנית נמסר בתגובה: "אכן עלה למספר שניות כיתוב גרפי שגוי. מיד כשהתבררה הטעות היא הוסרה ואנו מצרים עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully