וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "מקור ראשון" יוצאים לרחוב: "עיתון שלא יוצא הוא פגר"

27.4.2014 / 15:16

בתום ישיבת חירום שכינסו היום מחשש לסגירת העיתון והאתר בסוף השבוע הזה, החליטו העובדים לקיים בהמשך השבוע הפגנה מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה

עובדי "מקור ראשון" ואתר nrg במאמץ אחרון ליצירת לחץ על הממונה להגבלים עסקיים: בתום ישיבת חירום שכינסו היום (ראשון) מחשש לסגירת העיתון והאתר בסוף השבוע הזה, החליטו העובדים לקיים בהמשך השבוע הפגנה מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים.

”מקור ראשון” נלחם על חייו? שהימין יעזור לו

”הגענו למצב קריטי, להיות או לחדול“, אמר אריאל כהנא, הכתב המדיני של הקבוצה, שציין כי ”אנחנו על שעון עצר עד יום חמישי בערב, כשהסיפור כולו נמצא אצל הממונה על ההגבלים העסקיים. המשחק משתנה ביום חמישי, מפני שפסילה של רכישת ’ישראל היום‘ היא למעשה סגירה. הפנייה לממונה היא לאשר את העסקה כי אחרת העיתון נסגר. לא ייתכן שבשם החופש העסקי יסגרו עיתון“. אמנון לורד, פרשן בכיר בעיתון, אמר כי ”סגירה של מקור ראשון היא חרפה, כלי תקשורת אחרים ישמחו לעמוד דקת דומייה לזכר העיתון שפקיד סגר אותו“.

לסתום לנו את הפה בטענה של הגבלה עסקית

אורי אליצור, עורך המוסף הפוליטי של ”מקור ראשון“, ”יומן“, הוסיף: "אנחנו בתקופה רצינית ועצובה. אם לא תתקבל החלטה עד חמישי, העיתון ימות ויהפוך פגר. עיתון שלא יוצא הוא פגר ואני לא בטוח שהממונה על ההגבלים מבין את זה. קולנו צריך להישמע לטובת הדמוקרטיה הישראלית וחופש הביטוי, לסתום לנו את הפה בטענה של הגבלה עסקית - זה רעיון מופרך“.

את הכינוס קיימו העובדים לאחר שהנאמן מטעם בית המשפט, חן ברדיצ‘ב, ביקש בשבוע שעבר מבית המשפט להפסיק את פעילות העיתונים ”מקור ראשון“ ו“מעריב“, יחד עם אתר האינטרנט nrg כבר ביום חמישי הקרוב, זאת במידה והממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, לא יאשר את אחת העסקאות.

הרשות להגבלים: "ייעשה מאמץ כביר לסיים את הבדיקה עד יום חמישי"

בעמוד הפייסבוק המלווה את המאבק נכתב היום: "אנחנו יודעים שרק עובד אחד שלו (הממונה על ההגבלים, ד.א.) עוסק בחודש האחרון בבחינת אישור או שלילת מכירת "מקור ראשון" לידי "ישראל היום". לעמוד הועלו גם פרטי יצירת הקשר עם גילה, בצירוף קריאה לעוקבים ליצור לחץ ציבורי לזירוז ההליכים.

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר היום בתגובה: ?הרשות משקיעה משאבים גדולים על מנת להאיץ את הבדיקה האם המהלך המוצע עלול לפגוע בתחרות ובציבור. אורכה הממוצע של בדיקה כזו היא כחודש וחצי. ביום חמישי האחרון הודיעו נציגי הממונה לנאמן כי הממונה נכון לאשר מיידית רכישת nrg על ידי ישראל היום, מהלך שהיה יכול להזרים כסף לטובת העובדים. לצורך האישור הנאמן צריך להפריד בין ההצעות של רכישת האתר ורכישת מקור ראשון, דבר שטרם נעשה. בית המשפט קבע מועד לדיון ליום ה? הקרוב, והממונה יעשה מאמץ כביר על מנת לסיים את הבדיקה עד מועד זה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully