וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

@גארי יורופסקי

28.4.2014 / 15:05

לוואלה! ברנז'ה נודע כי תלונות רבות הועברו לרשות השנייה בשל הריאליטי "100 שנים לאחור" בהן הביעו צופים זעזוע מסצנות שחיטת בשר. הרשות: "אין מקום לשדר תכנים מסוג זה"

סדרת הריאליטי "100 שנים לאחור" שעלתה לפני שבועיים בקשת גררה אחריה לא מעט מורת רוח של צופים ותלונות על סצנה אחת, שנויה במחלוקת אשר שודרה בפרק השני: סצנת שחיטת בעלי חיים. לידי וואלה! ברנז'ה הגיעו מספר תלונות שהועברו לנציב פניות הציבור של קשת ולנציב פניות הציבור של הרשות השנייה, בהן הביעו צופים זעזוע מהמראות ששודרו - ללא כל אזהרה לצופים או טשטוש התמונות הקשות.

"100 שנים לאחור" מבוססת על פורמט של רשת הטלוויזיה הציבורית של ארה"ב PBS, שם שודרה לפני כעשור וזכתה לכמה סדרות ספין-אוף. בבסיסה, הצגה של משפחות המתמודדות עם חיים בסגנון שהיה מקובל לפני מאה שנים.

אחת המתלוננות סיפרה כי צפתה בתכנית עם אחיינה בן ה-10, ותארה את הסצנה כך: "נפתח דיון בתוכנית האם לשחוט את הכבשה שצוות ההפקה ארגן להם או לא, הרי 'כמה זמן אפשר לחיות רק על אורז' ומצד שני הם מספרים כמה הם נקשרו אליה. בלי יותר מדי הכנות מראים איך הם קושרים לה את הרגליים ואיך היא זועקת מפחד ומנסה להתרומם והם משכיבים אותה על האדמה. לאן הגענו?!? שחיטת חיות בפריים טיים לצורך בידור?!". המתלוננת הוסיפה: "הזעקות של הכבשה לא יוצאות לי מהראש וכמובן שלא לאחיין בן ה-10 שיצא מזועזע עד דמעות מכל הסיפור".

מתלונן אחר כתב: "אנשים אכזרים ומפיקים חסרי בושה ולב! אסור לעודד התנהגות כזאת! גם אם רוצים עלאק להראות איך חיו פעם לא על חשבון החיות!!!! איך אפשר?", מתלונן נוסף כתב כי התכנית "יוצרת פרובוקציות חולות ופוגעניות כאלו" ושאל "האם נגמר להם הרצון לתת לנו בערבים תוכניות איכות? האם נשאר רק לצפות בערב עם המשפחה בריאליטי אנשים "מורעבים" ששוחטים חיות?", מתלוננת אחרת כתבה כי זו "בושה וחרפה שלא צינזרתם קטע כזה, והגדלתם לעשות והראיתם את התוצרים, ללא אזהרה מוקדמת. אני צמחונית, ומול המסך ישבו גם ילדים צעירים, אשר בטח אינם צריכים לצפות בתכנים מזעזעים שכאלה".

נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, נדרש לפניות הרבות שהגיעו לשולחנו. לדבריו, "מעשי השחיטה עוררו דיון ער וארוך בקרב המשתתפים בתכנית. חלקם נחרדו למראה השחיטה ואף סירבו לאכול את בשר בעלי החיים שנשחטו". הנציב ציין שהוא סבור כי אין מקום לשדר תכנים מסוג זה אלא אם יש לכך רלוונטיות, והוסיף כי "היה מקום להזהיר לפי כן את הצופים ולעדן את הדברים בעת שידורם".

מקשת נמסר בתגובה לדברים: "התכנית '100 שנים לאחור' עקבה אחר 19 ישראלים שיצאו למסע משותף בזמן במושבה המשחזרת את התנאים הפיזיים ואת אורח החיים לפני מאה שנה. בתוך כך, גם השגת מזון הייתה כרוכה במאמץ פיזי, בין שמדובר במזון מן הצומח ובין במזון שמקורו מן החי. הסדרה חשפה במתי-מעט את תהליך העיבוד שעובר המזון מן החי עד שהוא מגיע אלינו לצלחת. מבלי להפחית בכל האמור לעיל, אנו מתנצלים בפני מי מהצופים שנפגעו משידור הקטעים האמורים בתוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully