וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "קידום בוטה" של בנק הפועלים: רדיו ת"א נקנס ב-40 אלף ש"ח

4.5.2014 / 12:21

הרשות השנייה הטילה קנס חריג על רדיו 102FM בגין תוכן שיווקי ליום העסקים הקטנים של הבנק - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במסגרת החסות ניתנה במה של שעתיים לבכיר בבנק להעביר מסרים חיוביים למאזינים

הרשות השנייה הטילה קנס של 40 אלף ש"ח על רדיו תל אביב בגין תוכן שיווקי לבנק הפועלים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הרדיו ערך בתחילת חודש ינואר יום שידורים מיוחד לרגל "יום העסקים הקטנים" במסגרתו שידרה הדר מרקס מדיזינגוף סנטר. יום השידורים היה רווי אזכורים לבנק שנתן חסות לאירוע, ואף ניתנה במה של שעתיים לבכיר בבנק אשר העביר מסרים חיוביים ושיווקיים למאזינים.

בהחלטת הרשות נקבע כי במסגרת יום השידורים המיוחד הפר רדיו תל אביב שורה של סעיפים בכללי הרשות השנייה אליהם הוא מחויב. כן למשל הפר הרדיו את הסעיף שעוסק במניעת השפעה של שיקולים מסחריים על שיקולים מערכתיים, את הסעיף שעוסק בשיבוץ פרסומות ואזכורים מסחריים בשידורי הרדיו, את הסעיף על אתיקה בשידורים ואת הסעיף את שינוי וסטייה מלוח השידורים שאושר לו.

"קידום בוטה של גוף מסחרי בתואנה של קידום האירוע"

בתחנת הרדיו טענו בתגובה להאשמות הרשות כי כיוון שעיריית תל אביב לקחה חלק באירוע הייתה סיבה כי יתייחסו אליהם גם הם, אולם הטענה הזו לא התקבלה. "הכללים החלים על תחנת רדיו אינם כללים החלים על עירייה", נמסר.

"בשידורים אלה קודם בצורה בוטה בנק הפועלים, יוזם 'יום העסקים הקטנים', יש להבחין בין אזכור ענייני של האירוע המתקיין באיזור הזיכיון של התחנה כמידע רלוונטי עבור המאזינים, ובין קידום בוטה של גוף מסחרי בתואנה של קידום האירוע", קבעה הרשת השנייה. "העובדה כי התחנה קיבלה תמורה עבור השידור מבנק הפועלים מצביעה באופן חד משמעי כי מדובר בתוכן שיווקי".

ברשות לא ציינו כמה כסף קיבל רדיו תל-אביב עבור התוכן השיווקי, כך שלא ניתן לדעת את למרות הקנס הפרויקט עדיין משתלם לתחנה. ברדיו תל אביב אישרו את פרטי הידיעה, אולם בחרו שלא להגיב מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully