וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

61% מהציבור: "חדשות 2 קובעת את סדר היום של המדינה"

7.5.2014 / 12:36

עם זאת, בסקר לקראת כנס "שובר מסך" דיווחו 22% על צפייה קבועה במהדורת ערוץ 2 לעומת 16% אשר דיווחו על צפייה קבועה במהדורת ערוץ 10 - פער קטן מזה של ממוצעי הרייטינג

רוב הציבור בישראל אינו סבור שערוץ 2 מדרדר את התרבות הישראלית, כך עולה מסקר שמפרסמת היום מכללת עמק יזרעאל לקראת כנס "שובר מסך" אשר יתמקד השנה בערוץ 2 המציין שני עשורים להקמתו. לפי הסקר, 71% מסרו כי ערוץ 2 אינו מדרדר את התרבות בארץ, ורק 10% מסרו כי הוא "מדרדר את המדינה במידה רבה".

הסקר בחן גם את יחס הישראלים למהדורת החדשת המרכזית של ערוץ 2. 61% הנשאלים שמסרו כי לדעתם חדשות 2 היא זו שקובעת את סדר היום של המדינה. מתוך משיבי הסקר, מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, דיווחו 22% על צפייה קבועה במהדורת ערוץ 2, 16% דיווחו על צפייה קבועה במהדורת ערוץ 10 ו-5% דיווחו על צפייה קבועה במהדורת ערוץ 1.

רק מחצית מהצופים דיווחו כי מהדורות החדשות המרכזיות הן אמינות בעיניהם, ויותר ממחצית (53%) אמרו כי "כל מהדורות החדשות המרכזיות בכל הערוצים מציגות את אותו הדבר מבחינתי". הסקר מציג זינוק חד ועלייה של פי 4 בצריכת תכני וידאו חדשותיים באינטרנט (28% לעומת 7% בשנה שעברה) כאשר במקביל לעלייה זו הצפייה בתכני האקטואליה בטלוויזיה שומרת על יציבות.

הסקר מביא חדשות רעות לרשות השידור, כאשר 44% מהציבור מסכימים שמפת התקשורת הישראלית יכולה להתקיים בלי ערוץ ציבורי. מדובר בנתון עקבי לממצאי הסקר של השנה הקודמת. בין גילאי 25 ל-34, יותר ממחצית מהם (53%) חושבים שאין צורך בשידור הציבורי.

"למרות שאנחנו מזהים גיוון בשימוש באמצעי התקשורת בהם צורכים הישראלים תכני חדשות, צריכת החדשות הטלוויזיונית אינה נפגעת", אומר משה שלונסקי, מפיק הפסטיבל. "המשמעות היא שהעלייה הגדולה בצריכת תכני אקטואליה דרך מדיה חדשים כמו הסמארטפון מתווספת לצפייה בטלוויזיה ולא מחליפה אותה".

ד"ר ירון אריאל, עורך הסקר, הדגיש כי "נמשכת מגמת השינוי בדפוסי הצפייה, בעיקר בקרב צעירים אך גם בקרב שכבות הגיל האחרות. לצד הצפייה המסורתית בתכנים טלוויזיוניים בעת שידורם באמצעות מקלט טלוויזיה בסלון הבית, הסקר מצביע על עלייה בצפייה בתכנים אלו באמצעים אחרים ובזמן שנוח לצופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully