וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים וגופי השידור: יחסינו לאן?

14.5.2014 / 12:48

שנים שהיוצרים מתלוננים שגופי השידור המסחריים מפקיעים מהם זכויות והכנסות עתידיות ומתערבים יותר מדי בהליכי ההפקות. צוות מיוחד שהקים כעת שר התקשורת יבדוק את התלונות

צוות שמינה גלעד ארדן יבחן תלונות של יוצרים וגופי הפקה בכך שמתקים "כשל שוק" במסגרת היחסים בין גופי השידור (רשת, קשת, ערוץ 10, HOT ו-yes) לבין מפיקים ויוצרי טלוויזיה - כך הודיע היום משד התקשורת בראשותו.

הצוות הוקם בעקבות טענות של יוצרים כי גופי השידור המסחריים מעורבים בהפקות העצמאיות התערבות יתר באופן שפוגע בעצמאות ההפקה ובחופש היצירה ולמעשה מסכל את מטרת החוק - שהיא לעודד יצירה ישראלית מקומית.

"נטען כי בשל 'פערי הכוחות' בין גופי השידור המסחריים לבין המפיקים העצמאיים, נאלצים המפיקים העצמאיים לוותר על הכנסות עתידיות הנובעות מהשימוש ביצירה", מסבירים במשרד התקשורת. הגופים המשדרים טוענים מנגד כי הסיכון הכלכלי בהפקת תוכן קנוי מונח על כתפיהם, וכי מדובר במטלה כבדה במציאות העכשווית.

בראשות הצוות יעמוד הד"ר לכלכלה ומשפטים, עדי אייל מאוניברסיטת בר אילן, וחברים בו הווארד פולינר, ממשרד המשפטים, ד"ר יובל קרניאל מהמרכז הבינתחומי, אווה מדז'יבוז' מנכ"לית רדיו ת"א ומעריב לשעבר, ועו"ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת.

ממשרד התקשורת נמסר כי "השר מינה צוות לבדיקת הנושא אשר יבחן, בין היתר, את קיום תכלית החוק בדבר עידוד היצירה הישראלית, תוך הגנה על האינטרסים הכלכליים של הגורמים הרלוונטיים באופן שייטיב ויקדם את תעשיית התוכן הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully