וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בעיתונות הבינ"ל: העורכות הראשיות של ניו יורק טיימס ולה מונד פרשו

15.5.2014 / 0:48

ג'יל אברמסון עוזבת במפתיע ובמקומה ימונה דין באקט, שיהיה השחור הראשון בתפקיד. בפריז התפטרה מתפקידה נטלי נוגאירד, ברקע סכסוכים עם בכירים בעיתון

דרמה בעולם העיתונות הבינלאומית עם פרישה מקבילה בשני העיתונים - מהמשפיעים בעולם: אמש (רביעי) הודיע ה"ניו יורק טיימס" על עזיבתה המפתיעה של העורכת הראשית שלו ג''יל אברמסון. את אברמסון (60), אשר הייתה האישה הראשונה בתפקיד, יחליף העיתונאי דין באקט, אחד משני משני העורכים המנהלים כיום את העיתון, והשחור הראשון אשר יישב על כורסת העורך הראשי. לא ברור עדיין מה הוביל לעזיבתה.

מו"ל העיתון, ארתור סאלצברגר הבן, מסר בהודעה בעיתון בין היתר כי "דין באקט הוא כתב יוצא מהכלל ועורך בעל שיפוט חדשותי ללא רבב, הנהנה מאמונם ומתמיכתם של עמיתיו למקצוע ברחבי העולם ובכל הארגון". באקט (57) זכה בעבר בפרס פוליצר וערך את ה"לוס אנג'לס טיימס".

בתוך כך, גם העורכת הראשית של העיתון הצרפתי "לה מונד", נטלי נוגאירד, התפטרה אתמול מתפקידה, זאת על רקע מאבק עם עובדים בכירים בעיתון על רקע שינויים שרצתה להוביל. יצוין כי גם נוגאירד הייתה האישה הראשונה אשר כיהנה בתפקיד, מה שעורר הערב ספקולציות רבות באשר לקושי המגדרי של שתי נשים לשרוד בעולם המו"לות הנחשב שמרני ומשפחתי מאד בשני עיתונים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully