וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות למלחמה באלימות

18.5.2014 / 10:54

קמפיין חדש של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו יעלה היום בערוצים 2 ו-10 ובתחנות הרדיו ויקרא לציבור להגיש תלונות על השידורים. העיתוי אינו מקרי: ”האח הגדול” שחזרה נחשבת שיאנית התלונות

קמפיין חדש של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו יעלה היום (ראשון) בערוצים 2 ו-10 ובתחנות הרדיו ויקרא לציבור להגיש תלונות על השידורים בפני נציבות פניות הציבור של הרשות במידה והוא נתקל בתכנים פוגעניים.

הקמפיין מושק במקביל להשקת תכנית הריאליטי "האח הגדול", אחת התכניות הנצפות בישראל - וגם זו הגוררת את המספר הרב ביותר של תלונות מצד הצופים על התכנים המשודרים. בשנה שעברה התקבלו שיא של מאות תלונות על "האח הגדול" והזכיינית אף נאלצה לסלק מהתכנית את אחד המתמודדים - לאחר ששידרה התבטאויות גזעניות והומופוביות שלו וספגה הליך הפרה. גם "המירוץ למיליון" של רשת, אשר צילומיה מסתיימים בימים אלה, גוררת תלונות מצד הצופים - בעיקר על התעללות בבעלי חיים.

כללי האתיקה בשידורים קובעים כי אסורים שידורים של תכנים שיש בהם "פגיעה בטעם הטוב" או "פגיעה בכבודו של אדם או ברגשות הציבור", כך לפי נוסח החוק. ברשות השנייה צופים גם השנה עבירה על כללי התוכן בשידורים, והקמפיין נועד לעודד את הציבור להתלונן על תכנים כאלה. מדי שנה מטפלת נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בכ- 3,500 תלונות על תכנים המשודרים בערוצים המפוקחים על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, וכשליש מהתלונות שהוגשו לנציבות בשנת 2012 נמצאו מוצדקות. במקרים רבים הוסרו או תוקנו תכנים בוטים בעקבות התלונות.

נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי הוא מברך על הקמפיין החדש. "הזכות להתלונן על תכנים פוגעניים, מבזים או משפילים היא זכות בסיסית והנציבות המשמשת כזרוע הארוכה של הציבור אל מול הגורמים המשדרים תמשיך ותייצג אותם נאמנה תוך דאגה למסך נקי יותר המכבד את הצופים. אני קורא לכל מי שרואה עצמו נפגע מתוכן לא ראוי לפנות אלינו" אמר רגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully