וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רני רהב, אוליגרך ועורך עיתון יחד על שפת בריכה: זו לא התחלה של בדיחה

הנה כתבה שלא תקראו ב”דה מרקר”: שלושה עורכים ראשיים, היח”צן של המדינה וטייקון מורשע ברוסיה נפגשים בחווילה בהרצליה פיתוח. בתפאורה: מיטב כותבי ארצנו. אלוף בן וסמי פרץ: אין תגובה

הנה כתבה שלא תקראו ב"דה מרקר": שני עורכים ראשיים, מהם אחד של עיתון כלכלי הידוע במלחמתו ביחסי הון-עיתון-שלטון, היח"צן של המדינה אשר לקוחותיו הם אנשי עסקים בכירים שהונם המשותף נאמד במיליארדים, ומורשע בפלילים אחד נפגשים על שפת בריכה בחווילה בהרצליה פיתוח לחגוג את יציאתו של מגזין חדש.

וכך תקפו בנושא דומה ב"דה מרקר": שרת משפטים, עבריין צמרת וטייקון חשוד בפלילים מגיעים לרדינג 3: התחלה של בדיחה על חשבונכם

אם השנה הייתה 2012 ומאחורי התארים המוזכרים כאן היו עומדים שמות כמו נוחי דנקנר, ניר חפץ ורני רהב - העיתון הכלכלי השייך לקבוצת "הארץ" היה בוודאי מקדיש לנושא כתבה. אולי אפילו כפולה, עם שלל תמונות מהאירוע, המוכיחות (בצדק) כמה נזיל הקו המדובר ההוא, בין העיתון והממון. אולם, האירוע המדובר אירע דווקא ביום שישי האחרון, בביתו הפרטי והמפואר אשר בהרצליה פיתוח - לא פחות, של האוליגרך והטייקון לאוניד נבזלין, אשר ערך קבלת פנים חגיגית לרגל השקת המגזין "ליברל", אשר על פי הגדרתו "עוסק בפוליטיקה, תקשורת ותרבות". לאירוע הגיעו בכירים במגזר העסקי, כותבים ועורכים מאגפים שונים של התקשורת, חלקם כותבים במגזין, אחרים - מוזמנים.

לאותו אירוע הוזמנה גם תקשורת לסיקור, אך יומיים לפניו התקבלה בקשה תמוהה מצד מארגניו - משרד יחסי הציבור של רני רהב - שלא להכניס מצלמות שכן "מדובר באירוע פרטי בביתו הפרטי של נבזלין".

נבזלין, למי שטרם גיגל, הוא איל הון (אוליגרך) אשר נמלט מרוסיה, שם נגזר עליו בהיעדרו מאסר-עולם באשמת רצח וניסיון לרצח. הוא מבעלי חברת הנפט "יוקוס". בשנת 2011 רכש 20% ממניות עיתון "הארץ" בסכום של 140 מיליון לפי שווי של 700 מיליון שקל. בשנה שעברה נגזרו עליו שבע שנות מאסר נוספות בפסק דין שניתן ברוסיה בהעדרו על רכישה בלתי חוקית של מניות. הממשלה הרוסית ביקשה את הסגרתו מישראל אולם משרד המשפטים התנגד וקבע שהראיות על בסיסן הורשע אינן קבילות. נבזלין טען אז, באמצעות רני רהב, כי בית המשפט ברוסיה משמש כ"תיאטרון בובות של הנשיא פוטין" וכי ההרשעות הינן "מסע הרדיפה הפוליטית השיטתית של הקרמלין" נגדו ונגד שותפו ב"יוקוס" מיכאל חודורקובסקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה אתם הייתם עושים. יח"צנים, אנשי עסקים ועורכים ראשיים בהרצליה פיתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

החברים של רני

חזרה לאירוע. אז מי הגיע לחגוג: ראשית, מנצח העל שעל פיו יישק דבר (תרתי משמע) - רני רהב, הבעלים של משרד יחסי הציבור הגדול בישראל "רהב תקשורת". רהב כידוע מייצג חברות ענק במשק כמו "אל על", סלקום, שופרסל, כלל, שטראוס ואישים כמו אודי אנג'ל, שלמה אליהו, אודי אפלבוים ואייל גולן. רהב, המייצג בארץ גם את נבזלין, נחשב כמי שטווה את החוטים להקמתו של "ליברל" ובאופן מקרי או שלא, חלק נרחב מהמבקרים באירוע כלל גם את לקוחותיו.

ומי עוד היה לנו: אירינה נבזלין-קוגן, בתו של נבזלין, המשמשת גם כיו"ר בית התפוצות שאביה הוא מגדולי התורמים לו; אוריאל רייכמן - נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, אשר שימש כדירקטור בבנק הבינלאומי ובבנק הפועלים, ועו"ד דן להט שהתמודד בראש הרשימה של מפלגת "יש עתיד" למועצת העיר תל אביב-יפו.

עוד מכיוון ההון - איתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר לשעבר, כיום נשיא חברת התעשייה הבטחונית "סנטרי טכנולוגיות"; עמוס שפירא, עד לאחרונה מנכ"ל "סלקום" של IDB אותו ייצג רני רהב, כיום נשיא אוניברסיטת חיפה, וגד פרופר, יו"ר לשכת התעשייה והמסחר ישראל והאיחוד האירופי, אשר מכר לאחרונה את אחזקותיו באסם תמורת 369 מיליון שקל.

גם מקומו של עו"ד אלי זהר, יו"ר משרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן, ומעורכי הדין העשירים בישראל המשמש כפרקליטם של אהוד אולמרט, הרב ישעיהו פינטו ומעניק ייעוץ משפטי שוטף לחברות ממשלתיות העוסקות בענייני צבא וביטחון - לא נפקד.

ומי לא הגיע לאירוע? עמנואל רוזן

עוד נכחו באירוע, מנכ"לית כיתן אסתר אלדן אשר מונתה לתפקיד ע"י נוחי דנקנר וצביקה ליבנת בעת ששלטו בקבוצת אי.די.בי; שלום זיידלרי - יו"ר ויסוצקי ובן בן המייסדים של החברה בעלת מחזור של 200 מיליון שקל בשנה; חיים רמון - שר לשעבר, כיום בעלים של הפועל תל אביב ודירקטור בחברת ביטוח ישיר וחברת הנדל"ן אדגר. עוד שתה קאווה גם שלמה שמלצר - יו"ר הבעלים והיו"ר של קבוצת שלמה הנחשבת אחד המפרסמים הגדולים במשק ("שלמה סיקסט", "מספנות ישראל") המגלגלות מיליארדי שקלים בשנה.

מכיוון השלטון דפק נוכחות ח"כ ניצן הורביץ (מרצ), אשר שימש בעבר כראש דסק החוץ של חדשות 10 וכעורך חדשות החוץ של "הארץ". הורביץ אף התמודד על ראשות עיריית תל אביב יפו. מעניין לשמוע מה הוא היה אומר בקמפיין על אירועים מהסוג הזה, והאם תגובתו הייתה שונה מזו שנתן לוואלה! ברנז'ה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אלוף בן בהשקת ליברל. ניב אהרונסון
עורך "הארץ" אלוף בן, שלשום/ניב אהרונסון

תקשורת ליברלית

אחרון חביב ומפתיע היה אלדד יניב, עורך דין ויועץ פוליטי, לשעבר מקורבו של אהוד ברק ויועמ"ש של מפלגת העבודה. יניב עמד בראש מפלגת "ארץ חדשה" שיצאה נגד קשרי הון-שלטון ולא עברה את אחוז החסימה, ולאחרונה עלה לכותרות בשל הסערה שעוררו פרקים מספרו העתידי "פניית פרסה" שפורסמו בוואלה! חדשות, וכעת עתידים להתפרסם ב"ליברל". לא יהיה תמים לחשוב שאם היה שומע על אירוע דומה, היה מפרסם סטטוס נוקב בנושא.

בהודעה לתקשורת שהוציא הבוקר משרדו של רני רהב נכתב כי "לאירוע הגיעו אורחים רבים מעולם התקשורת, ביניהם: מנכ"ל חדשות 2 - אבי וייס, סמנכ"ל חדשות 2, חיליק שריר, יו"ר רשות השידור אמיר גילת, איתן אבריאל, חגי גולן, איתן מדמון, אודי סגל, מנחם הורוביץ, רפי מן, דנה וייס, נחמיה שטרסלר, אמנון לוי, נדב פרי, יוסי ורטר, ראודור בנזימן, אודי סגל, אלוף בן, דן מרגלית, נחמה דואק, נינו אבסדזה, רוגל אלפר, רוביק רוזנטל ועוד".

סמי פרץ בהשקת ליברל. ניב אהרונסון
עורך "דה מרקר" סמי פרץ, שלשום/ניב אהרונסון

תגובות: "כשיהיה לי כסף אקים עיתון משל עצמי חף מטייקונים"

עורך "הארץ" אלוף בן סרב להגיב על שאלת וואלה! ברנז'ה האם לא חש לא בנוח על שפת הבריכה לצד מפרסמים עתידיים בעיתונו ובביתו של מי שבין היתר משלם לו משכורת (נבזלין מחזיק בחמישית ממניות "הארץ").

גם עורך "דה מרקר" סמי פרץ העדיף שלא להשיב לשאלה.

ח?כ ניצן הורוביץ מסר בתגובה לוואלה! ברנז'ה כי: "עיתון חדש שיוצא בישראל הוא דבר נדיר. כי בזמן האחרון מדובר בעיקר על סגירות ופיטורים. לכן אני שמח על כל עיתון וכל כלי תקשורת חדש שמופיעים ומעשירים את חופש הביטוי והדיון הציבורי".

אלדד יניב מסר בתגובה: "בכל מקום שבו יסכימו שאפרסם את הטקסטים שלי שעיקרם מלחמה בכנופיית ההון-שלטון-עיתון, אפרסמם. אשמח לפרסמם גם בידיעות אחרונות. Ynet. ישראל היום. ואפילו ב?וואלה?, אם תסכימו לשוב ולפרסמם. לצערי הרב בעליהם של כל כלי התקשורת בישראל הינם טייקונים או אילי הון, שיש להם אינטרסים כלכליים ודעות הפוכות לשלי. והם לא מהססים להשתמש בכלי התקשורת שבידיהם לכלי לחץ על פוליטיקאים. ועל כן אני לא יודע אצל איזה טייקון עדיף לכתוב. נבזלין בהארץ-דה מרקר. שלדון במקור ראשון וישראל היום. אלוביץ ב?וואלה?. פישמן בגלובס וידיעות ו-Ynet. כשיהיה לי כסף אקים עיתון משל עצמי חף מטייקונים. עד אז אני מסתפק בפרסום טקסטים על קשרים פסולים של הטייקונים והפוליטיקאים, בכלי התקשורת של אותם טייקונים עצמם. יכול להיות שביום שישי האחרון הייתי הפיל במרכז המסיבה בה השתתפו אותם אנשים שאני חושף את ערוותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully