וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: "הסטנדאפיסטית הבדואית" מגיעה לביהמ”ש - צחי כהן תובע מיליון ש’

19.5.2014 / 15:02

העיתונאי אשר פוטר מ"ידיעות אחרונות" הגיש תביעה נגד גילה צימרמן ומושיק טימור. בכתב התביעה אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה הוא טוען: "פוטרתי בבושת פנים מהעיתון בו עבדתי מעל עשרים שנה"

העיתונאי צחי כהן, לשעבר כתב המוסף "7 ימים" מבית "ידיעות אחרונות" הגיש תביעה נגד גילה צימרמן ומשה טימור על סך של מיליון שקלים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. כזכור, כהן ראיין את צימרמן שהתחזתה לסטנדאפיסטית בדואית בשם פאטמה, אותה היא מגלמת במופעי הסטנדאפ שהיא עורכת.

פרסום ראשון: כתב "ידיעות אחרונות" צחי כהן יפוטר בשל "הסטנדאפיסטית הבדואית"

הראיון עם "פאטמה הבדואית" אשר פורסם לפני כשנה הזכיר לרבים ראיון מפוברק אחר שפורסם ב"ידיעות אחרונות" והביא לתהודה רבה. בשנת 2000 התראיין לעיתון זמר מזרחי בשם "השרוף" שחשף סיפור אישי טראגי, אולם תוך זמן קצר התברר כי העיתון נפל לתרגיל יחסי ציבור של השחקן והזמר חיים צינוביץ?.

בעקבות הראיון פוטר כהן מהעיתון וכעבור שבוע אף פורסמה ב"ידיעות אחרונות" התנצלות בפני קוראיו על המקרה בה צוין כי במהלך השבוע שחלף מאז פרסום הראיון נערכה בדיקה יסודית ומקיפה של התהליך שהוביל לפרסום. בנוסף, הבטיחו אז בעיתון כי ינקטו בצעדים גם כנגד העורכים שתחת ידיהם פורסמה הכתבה.

איבד את כל עולמו בשל אותה הונאה

בכתב התביעה טוען כהן כי צימרמן וטימור, עיתונאי וותיק שסייע בהוצאת הכתבה אל הפועל, הונו לא רק אותו ואת קוראי העיתון אלא גם את כלל הציבור בישראל, נוכח היות 'ידיעות אחרונות'' העיתון הנפוץ המדינה", לשון כתב התביעה.

בכתב התביעה שהוגש ע"י עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס טוען כהן כי איבד את כל עולמו בשל אותה הונאה. הוא פוטר בבושת פנים מהעיתון בו עבד מעל עשרים שנה, מקום ששימש כמקום העסקתו ואף כביתו, ונוכח המצב הקשה בשוק העיתונות יתקשה לשוב לעבודתו למעגל העבודה כעתונאי שעה שמצבה של העיתונות המודפסת עגום ושעה שכתבים צעירים המשתכרים משכורות נמוכות מועדפים ע"י המעסיקים בענף. כמו כן הוא טוען כי זכה לקיתונות של בוז ולעג בכלי התקשורת והפרשה אף זכתה לשם המבזה "פרשת השרוף 2".

"חוש הצדק חייב להתקומם כנגד עוול זה"

כהן מתאר את השתלשלות העניינים: ב"פאטמה" נתקל לראשונה כשהאזין לפינתה הקבועה בתכניתו של טימור ברשת ב', שם היא מגוללת סיפורים מהווי הכפר, חיות המשק שבבעלותה ומתבלת את דבריה בביטויים בערבית. לאחר שנתקל בדף הפייסבוק שלה יצר איתה קשר וביקש לראיין אותה. כמו כן נכח בהופעה של פאטמה אשר הגיעה למקום במכונית בה נהגה אישה, אותה הציגה "פאטמה" כ"גילה צימרמן".

כהן עוד מספר כי ביקש לראיין את "פאטמה" בכפר מגוריה אולם זו השיבה כי הדבר עלול להתפרש בצורה שלילית שכן בכפר לא רואים בחיוב אישה היוצאת לעבוד בלילות אולם הוא נפגש עם טימור וזה סיפק לו מידע על אודותיה של פאטמה. לדברי כהן השניים שוחחו בערבית שוטפת (שפה שהוא דובר על בוריה) והוא מציין כי בתכתובת המיילים ביניהם הקפידה "פאטמה" לכתוב בשגיאות כתיב מכוונות על מנת לחזק את דמותה הבדויה: "צחי אהלה וסהלה. הבן שלי כותב מה אני אומרת לו, שיהיה פחות תעויות". אבל לכהן היו ספקות וכשתמה לגבי מספר ילדיה הרב של פאטמה, פנה לדבריו לטימור וזה אישר לו כי מדובר באמת לאמיתה, כמו כן ראיין את השניים ביחד בביתו ואלה חיזקו את דבר התרמית.

כהן מוסיף כי כשנשאלה "פאטמה" ע"י מפיקת הצילומים של המוסף "7 ימים" מדוע כפר הולדתה אינו מופיע ב-googleearth, אמרה כי מדובר בכפר בלתי מוכר ולכן לא ניתן למוצאו. כמו כן הוא טוען כי אותה תרמית רק שרתה את פאטמה שהוזמנה לדבר בתכניות הטלוויזיה והמשיכה להופיע ביתר שאת. "באופן זה, השערורייה שמוטטה את מטה לחמו של התובע שמשה מקפצה קרייריסטית אופורטוניסטית לנתבעת. דומה כי חוש הצדק חייב להתקומם כנגד עוול זה", נכתב בכתב התביעה.

טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully