וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: כל הפקות רשות השידור יעברו מכרז

20.5.2014 / 11:05

בשורה למפיקים: בעקבות דו”ח מבקר המדינה שמצא אי-שיוויון בין גופי ההפקה שמקבלים כסף מרשות השידור, החליטה ועדת התוכן ברשות שכל ההפקות יעברו מעתה מכרז. וגם: כך נערכים ברשות לסגירה הצפויה

בשורות טובות למפיקי הטלוויזיה: ברשות השידור שמים סוף לנוהג "פניות יזומות" להפקות טלוויזיה אשר עליו הצביע מבקר המדינה כפסול, וקובע כי מעתה על כל ההפקה ייצא מכרז - כפי שאמור היה להיות. בנוסף, לוואלה! ברנז'ה נודע כי ברשות נערכים לסגירה בעקבות מסקנות ועדת לנדס, ולכן החליטו כי מעתה ואילך התקשרויות הרשות לרכש הפקות מקור בטלוויזיה יהיו מז'אנר סוגה עלית בלבד, וזאת על מנת להבטיח את שידורם גם בגוף החדש שצפוי לקום.

המבקר על רשות השידור: אפליה בבחירת ההפקות; שימור גרוע בארכיון

ועדת התוכן של מליאת רשות השידור דנה במסקנות דו"ח מבקר המדינה האחרון שביקר את האופן שבו סוגרת הרשות עסקאות להפקות טלוויזיה. הרשות הוציאה בשנה החולפת סכום של 90 מיליון שקלים על הפקות, אולם המבקר מצא כי יותר מדי הפקות "הוצעו ישירות" לגופי הפקה ספציפיים, ולא הוצעו לכלל התעשייה במכרזים כפי שנדרש. הוועדה בראשות יו"ר הרשות אמיר גילת החליטה שהליקויים יתוקנו מיידית.

הוועדה הנחתה את ההנהלה לפעול לקדם במהירות האפשרית את ההתקשרויות להפקות מקור וציינה כי "רואה בחומרה את העובדה שסך ההתקשרויות להפקות מקור בעת הזו, לאחר הרבעון הראשון, הינו נמוך מאוד. הועדה הנחתה את ההנהלה לאשר רק הפקות מקור מז'אנר סוגה עלית, ורק באמצעות קולות קוראים, "זאת על מנת ליצור הליך שהינו מכרזי, שקוף ושוויוני".

בוועדה הסבירו כי "הגבלת הליך ההתקשרות לקולות קוראים, שהוא הליך מעין מכרזי, נועד ליצור הליך שקוף ושוויוני לרכישת הפקות מקור. ההחלטה על ביטול המסלול הישיר להצעת הפקות יזומות באה בין השאר על רקע ליקויים שנחשפו בנושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully