וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה איציק מגישה: חובות צריך לשלם

26.5.2014 / 12:39

יו"ר הרשות השנייה לשעבר נורית דאבוש ומנכ”לית הוועדה למדרוג ד”ר יפעת בן חי-שגב הפיצו בימים האחרונים לח”כים מכתב תמיכה בדליה איציק במירוץ לנשיאות המדינה - מירוץ שצלח. וואלה! ברנז’ה גילתה מה יכולה להיות הסיבה

זמן פריעת חובות? שורה של נשות עסקים וידועניות הפיצו בימים האחרונים לחברי הכנסת מכתב שבו קראו להם לתמוך בדליה איציק במירוץ לנשיאות המדינה, וזו אכן אספה את כמות החתימות הדרושות. בין הנשים, שתי נשות תקשורת: מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר נורית דאבוש, ומנכ"לית הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן חי-שגב. עיון בביוגרפיה של השתיים מאיר במעט את הקשר ההיסטורי שלהן למתמודדת הטרייה של הנשיאות, שתרם להן לא מעט לקריירה.

המרוץ לנשיאות: שכטמן בפנים, דורנר ואיציק בדרך

"החלטנו ליטול יוזמה לקרוא לדליה איציק להציג את מועמדותה לתפקיד נשיאת המדינה", הודיעו דאבוש ובן חי-שגב, לצד נשים נוספות כמו ריטה יאהן פרוז, רונית רפאל, אורה לפידות ואחינועם ניני. הן כתבו לשרים כי הם נפגשו לפני מספר ימים עם איציק והיא הבהירה להן כי היא חייבת את תמיכת חברי הכנסת בה. "אנו פונות אליך בקריאה לתמוך במועמדותה של דליה איציק", כתבו. וכיצד לא יתמכו? איציק שימשה כשרת התקשורת במשך שנה אחת, שנת 2005. לא במקרה הייתה זו שנה קריטית בקריירה של שתי נשות התקשורת, הנחשבות עד היום לחזקות שעברו בתעשייה המקומית - הרבה מכך בזכות איציק.

סללה את דרכה של דאבוש למינוי קבע

בשנת כהונתה של איציק כשרת התקשורת היא החליטה שלא להאריך את כהונתו של מנשה סמירה כיו"ר מועצת הרשות השנייה ומינתה במקומו את דאבוש, שהייתה אז חברת מועצה בתקופת המכרז על ערוץ 2. איציק העניקה אמנם לדאבוש מינוי ליו"ר זמני, אולם בפועל סללה את דרכה למינוי קבע - ההגדרה הזמנית הייתה "עד להקמת ברית המועצות", אולם זו כידוע לא קמה עד היום.

אחד המהלכים הבולטים של איציק כשרת תקשורת הייתה לפנות לוועדת רביבי ולהגדיל את מספר חברי המועצה. יפעת בן-חי הייתה בין רשימת המועמדים שהגישה איציק לממשלה, ולקראת סוף כהונתה של איציק אישרה הממשלה, בהמלצתה, את מינויה של בן חי שגב כחברת מועצה.

"לא הייתה לי היכרות מוקדמת עם דליה"

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מדגישה דאבוש את תמיכתה באיציק. "לא הייתה לי היכרות מוקדמת עם דליה", היא מדגישה. "המינוי שלי נעשה ביושרה, והיה בו גם רצון שלה כשרת תקשורת לקדם אישה לתפקיד בכיר. היא הייתה שרת תקשורת שנתנה לי לעבוד, הדיונים איתה התנהלו ברוח טובה ובמקצועיות ולא היה שום ניסיון שלה להשפיע על העבודה המקצועית. היא אדם עם הרבה תובנות והרבה מאוד יכולות לקידום - לא רק של נשים אלא גם קידום מקצועי. היא הייתה ממלאת מקום נשיא המדינה ראויה ואני מאמינה שהיא מתאימה לתפקיד".

את תגובתה של בן חי-שגב לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully