וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: ארגון העיתונאים הוא היציג ב"תכלת"

26.5.2014 / 15:50

בפסק דין שניתן היום קבע השופט אורן שגב כי ארגון העיתונאים הוא ארגון העובדים היציג בחברה המוציאה לאור את המגזינים מבית ”מעריב” לשעבר

בפסק דין שניתן היום (שני) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, קבע השופט אורן שגב, כי ארגון העיתונאים הוא ארגון העובדים היציג בחברת "תכלת" - המוציאה לאור את המגזינים מבית "מעריב" לשעבר, בהם "מעריב לנוער", "את", "מעריב לילדים" ועוד.

כזכור, אחרי רכישת מעריב על ידי שלמה בן צבי, בשלהי 2012, פיצלה ההנהלה החדשה דאז של החברה את הפעילות והעובדים בין שלוש חברות: "מקור ראשון", "ביזנס" ו"תכלת". למרות שכל הצדדים חתומים על הסכמים קיבוציים, ביקשו בחודשים האחרונים בהנהלת "תכלת" למנוע מארגון העיתונאים גישה למערכת ולעובדיה. הארגון פנה בעניין זה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אולם בעוד הבקשה עומדת תלויה בבית הדין, הנהלת החברה החלה בהליכי פיטורים תוך שהיא מסרבת לבוא במשא ומתן עם הארגון היציג, כפי שמחייב החוק.

ההנהלה הסבירה את הסירוב בטענה כי ארגון העיתונאים אינו הארגון היציג ולכן אין היא מעוניינת לקיים עימו משא ומתן. בנוסף, הקימה "תכלת ארגון מטעמה, "ועד מטעם", שיוצג באמצעות שלוש עובדות המערכת. הללו פנו לבית הדין בטענה שהן הארגון היציג, אך בעקבות דיון שערך השופט בעניין הן חזרו בהן ומשכו בקשתן.

השופט העביר ביקורת על הנהלת "תכלת" בשל התמיכה בהתארגנות שכונתה "ארגון עובדי תכלת" ואמר כי "עשוי הקורא התמים לתמוה מה טעם מצאה המשיבה לעוט על 'ארגון עובדי תכלת', שלכל היותר, הינו ארגון בהקמה, כמוצאת שלל רב ולזאת את דגלו כארגון העובדים המייצג, זאת שעה שהיא חתומה מול המבקשות על הסכם קיבוצי מיוחד...", וציין כי בית המשפט נותר עם "ספק מסוים בנוגע לעומדים מאחורי ההתארגנות ...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully