וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מיצים אחת, שני עיתונים. יצאנו לבדוק

26.5.2014 / 16:38

בטווח של חודש אחד בלבד, פורסמו בדה מרקר כתבה מחמיאה אודות "פריניב" ומאמר אורח של מנכ"ל החברה, התואמים את האג’נדה של העיתון הנלחם ביוקר המחיה. את הפרטים אודות החקירה שמתנהלת נגדה, היה קשה יותר למצוא

באיזו קלות מכתיב יח"צן את סדר היום העיתונאי והאם כשהעובדות לא תואמות את האג'נדה של העיתון, הוא מעדיף להתעלם - השאלות הללו עולות ביתר שאת כשבוחנים את מערכת היחסים המעניינת אשר נרקמה בחודשים האחרונים בין חברת המיצים "פריניב" לבין העיתון הכלכלי דה-מרקר. בעוד מתחריו של העיתון מסקרים את כתב האישום שהוגש נגד החברה והבעלים שלה אשר יניב בגין סיכון בריאות הציבור והטעייתו, בעיתון הכלכלי היא מוצגת פעם אחד פעם כמי שתורמת לציבור בהורדת יוקר המחיה.

המשבר התקשורתי של "פריניב" החל לפני שנה, אז חשפה כתבת הצרכנות של ynet מירב קריסטל כי במיצים של החברה, המשווקים כ"100 אחוז מיץ טבעי", נמצא חומר לא כל כך טבעי - חומר משמר אנטי-פטרייתי בשם נטמיצין האסור בשימוש בתעשיית המיצים בכל כמות שהיא. ynet ביצע בדיקות מעבדה עצמאיות אולם החברה הכחישה, אולם בדיקה שערך משרד הבריאות אוששה את ממצאי הכתבה.

תוך חודש - שתי כתבות אוהדות

ב-ynet ובכלכליסט מינפו את הממצאים: ידיעת פולו-אפ אחת דיווחה כי הוגשה לבית המשפט המחוזי בקשה לתביעה ייצוגית בסכום של 50 מיליון שקל נגד החברה על כך שהמיצים הטבעיים שלה אינם טבעיים. ידיעת פולו-אפ אחרת דיווחה כי משרד הבריאות הגיש כתב אישום נגד החברה ובעליה - אשר ועידו יניב - על "סיכון בריאות הציבור ושלומו" והטעיית צרכנים באשר להרכב המיצים.

לפני חצי שנה שכרה החברה את משרד יחסי הציבור "צור תקשורת" שבבעלות רונן צור, ומאז הפרסומים הפכו חיוביים - שלא לומר הפוכים לחלוטין, ובטווח של חודש אחד בלבד, פורסמו במרקר שתי כתבות אוהדות על החברה, בשנייה, ללא כל גילוי נאות על מצבה: בראשונה, המשרד הציע - וקיבל ממגזין "מרקרוויק" כתבה על בעלי החברה כמי שמסייעים להורדת יוקר המחיה בישראל. "משפחת יניב ממושב דבורה מאמינים כי החברה המשפחתית שלהם היא האחראית לכך שהצרכן הישראלי משלם פחות עבור המיץ שלו", נכתב בה, ואב המשפחה מצוטט באומרו "תרמנו לעם ישראל 30 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות" בהתייחס למחירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים לשלם פחות ולקבל חברה המסכנת את הציבור? דעה בדה מרקר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נתתי לו את חופש הביטוי, וזו חובתי"

השנייה אירעה היום (שני) כאשר בדה מרקר פורסם טור דעה של אותו יניב בדיוק, עם מסר זהה. בטור הוא מסביר כיצד "הדוגמה הטובה ביותר לתעוזה ולנחישות להורדת יוקר המחיה היא המפעל שהקמתי בעצמי, פריניב, לייצור מיצים טבעיים". כך, מחברה המסכנת את הציבור ומשקרת לו באשר להרכב מוצריה, הפכה "פריניב" באמצעות דפי דה מרקר למושיעת הציבור בתחום הקרוב לליבו.

"אינני רואה קשר בין הצעדים שננקטו נגד החברה בעבר לבין טור הדעה שפורסם במדור הדעות", אומרת עורכת מדור הדעות של דה מרקר מרב ארלוזורוב בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "אני נתתי לו את חופש הביטוי, וזו חובתי. אם הייתי עושה עליו כתבה אז הדברים היו מובאים. אבל זה מדור דעות - והוא כתב את דעתו". במשרד יחסי הציבור "צור תקשורת" אישרו כי כתבתו של חגי עמית הייתה יוזמה של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully