וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות אונס: כתבי חדשות 10 התחזו לבלשי משטרה כדי להשיג בלעדיות

5.6.2014 / 16:13

שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן שנפלו קורבן לאונס ברמת ישי לפני שנתיים תובעות מערוץ 10 ומנענע10 פיצוי כספי: "צוות צילום סיפר להן בדיות בחוסר תום לב ולכן שיחזרו בפניו את האונס"

שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן שנפלו קורבן לאונס ברמת ישי לפני שנתיים תובעות מנענע10 מאה אלף שקלים כל אחת בעקבות כתבה ששודרה במהדורה המרכזית של חדשות 10 ופורסמה באתר. השתיים טוענות כי צוות של החדשות הוליך אותך שולל על מנת להקליט את עדויותיהן ולפרסמן ככתבה בלעדית, והטעה אותן לחשוב כי הם בלשי משטרה ולכן שיחזרו בפניהם את האונס. לאחר מכן נדהמו לגלות את הדברים משודרים במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 ובנענע10.

האונס הכפול ברמת ישי התרחש לפני שנתיים. שתי הצעירות מאזור העמקים הגיעו עם שני גברים לחורשה בסמוך לרמת ישי, אז תקפו את הארבעה שני צעירים מהכפר מנשה זביידה, הבריחו את שני הגברים ואנסו בברוטליות את הנשים. יום לאחר מכן, ולאחר שהגישו תלונה במשטרה וקיבלו טיפול רפואי, הן חזרו לזירת האירוע על מנת לאסוף משם את חפציהם האישיים שנותרו במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחזור האונס הכפול ברמת ישי בחדשות 10. מתוך המהדורה המרכזית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צוות הצילום ניצל את מעמדן הנפשי של התובעות"

לפי תיאור הנשים, כאשר הגיעו למקום היו בו כמה אנשים כאשר בידיהם מצלמות וידאו. "צוות הצילום הטעה את התובעות בכך שגרם להן לחשוב כי מדובר בבלשי משטרה אשר מצלמים וחוקרים את זירת האירוע בעקבות תלונתן במשטרה", נכתב בכתב התביעה, אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה. "צוות הצילום ניצל את מעמדן הנפשי של התובעות, סיפר להן בדיות בחוסר תום לב, בזדון, ומתוך כוונה ברורה וחדה להשיג כתבה בלעדית". השתיים פירטו לעיני מצלמות חדשות 10 את המקרה לפרטי פרטים. דמותן טושטשה, כפי שמחייב החוק במקרה של נפגעות תקיפה מינית.

בתביעה נטען כי בחדשות 10 אף הגדילו לעשות, ופרסמו את הדברים במהדורה כאילו הנאנסות חזרו עם צוות חדשות 10 לזירת האירוע ושיתפו עמו פעולה מיוזמתן - "דבר אשר לא קרה כלל", הן טוענות. הן תובעות כאמור מאה אלף ש"ח כל אחת בגין לשון הרע והפרת פרטיות.

בחדשות 10 מסרו בתגובה: "מדובר בתביעה שקרית וחסרת בסיס. אנשי חדשות 10 לא התחזו, ולא השיגו דבר במרמה. אנו שמחים שהאמת תצא לאור בבית המשפט". מאתר נענע10 נמסר בתגובה: "נלמד את הפרטים ונגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully