וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושה אורי בלאו בבאזפיד?

3.6.2014 / 10:40

הקוראים הישראלים של אתר החדשות הנחשב "באזפיד" הופתעו לגלות השבוע כתבה מאת כתב התחקירים של "הארץ" אורי בלאו. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, הוא מסביר האם מדובר בג'וב חדש

קוראי אתר חדשות הניו-מדיה והתרבות האמריקאי הנחשב "באזפיד" הופתעו לגלות בו אתמול (שני) כתבה מאת כתב התחקירים של עיתון הארץ אורי בלאו. הכתבה היא פרסום בלעדי על כך שביום השנה הראשון לפרוץ גל המחאות בטורקיה, בחרו נשיא טורקיה עבדוללה גול ורעייתו להתאחסן בסוויטה מפוארת בעלות של אלפי דולרים בבוסטון, ולערוך קניות בבוטיק היוקריה של מותג אופנת העילית הרמס.

לאייטם צורפו תמונות בלעדיות שצילם בלאו בבוסטון ואשר תיעדו את בני הזוג מבלים את היום בו מציינים במדינתם את פרוץ אירועי המחאה, בהם נהרגו 19 אנשים ונפצעו יותר מ-8,000 איש. לאחר פרסום הכתבה, נמסרה לבאזפיד תגובה מבית הנשיא שבה הודגש כי כל הוצאות בני הזוג היו מחשבונם הפרטי.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, אורי בלאו, יצא לשנת שבתון מעיתון הארץ לטובת לימודים באוניברסיטת הרוורד. הוא התקבל ל"קרן נימן לעיתונות" - הנחשבת לקרן היוקרתית ביותר בארצות הברית לעיתונאים פעילים. בבאזפיד הוא הוגדר כ"כתב אורח", ועמוד שהוקדש לו הוא תואר כ"כתב חוקר המתמחה בצבא ופוליטיקה, שחיתות ושקיפות".

שמו של אורי בלאו עלה לכותרות בעקבות סדרת כתבות על חיסולים ממוקדים שבוצעו בשטחים שפרסם ב"הארץ", והתבססו על מסמכים שקיבל מענת קם לאחר שזו העתיקה אותם מלשכת מפקד פיקוד מרכז בזמן שירותה הצבאי. לאחר פרסום הכתבות, הוא חתם על הסכם עם השב"כ, במסגרתו העביר לידי שירות הביטחון 50 מסמכים, ומחשבו הושמד.

לאחר מעצרה של קם, התברר כי בידיו מאות מסמכים נוספים, חלקם מסווגים כסודי וכסודי ביותר. עם התפוצצות פרשת קם, הוא עזב את הארץ למספר חודשים, ועם שובו נחקר. בית משפט השלום בתל אביב גזר עליו בספטמבר האחרון ארבעה חודשי עבודות שירות לאחר שהודה והורשע בחודש יולי במסגרת הסדר טיעון.

"אני לא עובד בבאזפיד", מבהיר בלאו בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "בשנה האחרונה, במהלך המילגה שנטלתי בה חלק בהרוורד, הכרתי עיתונאים מהמערכת הזו ונעזרתי בהם כדי לאשר את האייטם אודות מסע הקניות של אשת נשיא טורקיה והסוויטה המפוארת בה התאחסנו הנשיא ורעייתו. זו הסיבה שהאייטם התפרסם בפלטפורמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully