וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לדבר על יוקר המחיה כשיש גוף לא יעיל שעולה לציבור מיליארד שקל בשנה"

11.6.2014 / 10:38

פתיחה סוערת לדיוני הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק רשות השידור שהתכנסה הבוקר לראשונה בהשתתפות שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד. הדיונים יימשכו מחר

פתיחה סוערת לדיוני הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק רשות השידור שהתכנסה הבוקר (רביעי) לראשונה בראשות חברת הכנסת קארין אלהרר ובהשתתפות שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד. השרים הציגו את תזכיר החוק, המבוסס על מסקנות ועדת לנדס, ונאלצו להתמודד עם קריאות ביניים נחושות מצד קהל עובדי השידור שנכח באולם. הדיונים יימשכו מחר.

שר האוצר יאיר לפיד הבטיח כי "הגוף המשדר החדש יהיה עצמאי וינותק מהפוליטיקה. פוליטיקאים לא צריכים להיות מעורבים בתקשורת. לא ראשי ממשלות, לא שרי אוצר ולא שרי תקשורת. שידור ציבורי צריך להיות משוחרר לגמרי מלחצים פוליטיים, אחרת אין בו שום טעם". הוא ציין כי ברשות החדשה הדרג הניהולי הבכיר ימונה על ידי ועדות מקצועיות ובכפוף לקריטריונים ברורים, "ולנו – הפוליטיקאים – לא תהיה בה שום דריסת רגל". חבר הכנסת ניסים זאב מש"ס צעק לעבר שר האוצר ושר התקשורת כי "הם שותפים לדבר עבירה", דברים שעוררו את חמתו של ארדן שנזף בו, וצעק לו "אתה האחרון שיכול להאשים בדברי עבירה".

אז כמה עובדים יש ברשות השידור?

רם לנדס הצביע על אחד מהמחדלים של התפקוד הארגוני של הרשות. "רשות השידור קיבלה 13 כרטיסים צהובים, 13 ועדות בדקו את רשות השידור והמצב לא השתפר אלא רק החמיר", אמר. "אני מופתע לשמוע שכולם יודעים להגיד שיש אלפיים עובדים – אנחנו בוועדה למרות ששאלנו את כולם לא הצלחנו לקבל מספר מדויק של העובדים. המנכ"ל נשאל כמה עובדים יש ברשות השידור, וענה כי "זה שנוי במחלוקת כי יש עובדים נלווים, צריך להביא לכאן את סמנכ"ל משאבי האנוש". הוא הוסיף בהקשר זה כי כאשר סמנכ"ל הכספים נשאל כמה משכורת הוא מוציא, הוא אמר לפרוטוקול שלא יודעים כמה כיוון שסמנכ"ל כוח האדם מסר נתונים שקריים.

נציג האוצר אמר: "על מה הולך הכסף? הציבור משלם את הכסף הזה, והחוק החדש מבטיח שיותר כסף ילך למסך ופחות לכוח אדם. כשהציבור משלם כסף הוא צריך לקבל את זה בחזרה. אי אפשר לדבר איתנו על יוקר המחיה כשיש גוף לא יעיל שעולה לציבור מיליארד שקל בשנה".

"בשורה לציבור הערבי ובשורה לילדי ישראל"

שר התקשורת גלעד ארדן התייחס אף הוא לדברים, ואמר: "הבעיה היא שהשידור הציבורי עולה הרבה כסף ופחות ופחות אנשים צופים. יש בעיה של חוסר יעילות ועלויות עודפות שמגולגלת על הציבור. הרגלי הצפייה החדשים מחייבים אותנו לחפש מודל חדש לשידור הציבורי, כזה שנותן מענה לכשלי השוק הקיימים. יש בהצעה בשורה אמיתית לחיזוק השידור הציבורי, ולחיזוק שוק התוכן והיצירה. יש כאן בשורה לציבור הערבי ובשורה לילדי ישראל בהקמתו של ערוץ ילדים ונוער".

לדבריו, "תוקם חטיבת ניו-מדיה ונביא לביטול האגרה. המודל עליו ייתבסס הגוף החדש יהיה חסכוני ויעיל יותר, לצד ההסכמה של האוצר לוותר על חלק מההכנסות יתאפשר ביטול האגרה ללא תוספת של אגורה אחת מעבר למה שהציבור שילם עד היום. מי שאומר אחרת משקר".

"לא רק עיתונאים עובדים ברשות השידור"

רותם אברוצקי מאגודת העיתונאים בתל אביב אמר כי "כובד המשקל והאחריות נמצאת כאן, על הבית הזה. מי שלא קיבלת את ההחלטות מה לעשות זו המערכת הפוליטית. כשאתם דנים ברשות – תזכרו גם את החלק שלכם. המערכת הפוליטית שחררה את עצמה מאחריות ממה שקרה ברשות. ידינו כעיתונאים כבולות, גם תחת ההנהלה הכושלת הנוכחית". נציגי ההסתדרות נטשו את הדיון בכעס לאחר שלא ניתנה להם זכות הדיבור, והיא נדחתה לישיבה הבא. "לא רק עיתונאים עובדים ברשות השידור", צעקו.

יורי בן דוד מנכ"ל אקו"ם, שהגיע מלווה בזמר צביקה פיק, ואמר: "אני מייצג את האומנים. אנחנו רואים בשידור הציבורי פלטפורמה תרבותית משמעותית ואין לנו עוד מקומות לקדם את האומנות הישראלית ולכן הגוף הזה חשוב לנו. החוק כיום מונע מאתנו קשר, ובמועצה שאמורה לקום אין קשר לאומני ישראל ואנחנו מוטרדים מכך. אי אפשר שהגוף הזה ינוהל רק על ידי עיתונאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יום עצוב ולא יום חגיגי"

משה שגב יור ועד הטכנאים וההנדסה ברשות השידור אמר עם תום הדיון בהצגת חוק רשות השידור:? זה יום עצוב ולא יום חגיגי כפי שהגדירה אותו יו"ר הוועדה חברת הכנסת קארין אלהרר. דווקא מי שרצה על התיק החברתי במפלגת יש עתיד גוזרת עתיד שחור על אלפי עובדים ובני משפחותיהם".

לדבריו, "המהירות מהשטן ואסור לקדם חוק מורכב שכזה בחודש וחצי. ריצת האמוק מסוכנת ולא דמוקרטית . רשות השידור זקוקה לרפורמה אבל לא מגיע לאלפי עובדים שייפול על ראשם גרזן בגלל שלא ניתנה מעולם הזדמנות אמיתית בכדי להבריא את רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully