וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מאהבת מרדכי

11.6.2014 / 14:01

תחת הכותרת ”מכה ללובי של המושחתים” תקף הבוקר מרדכי גילת ב”ישראל היום” את דליה איציק תוך שהוא מחמיא לבחירתו של ריבלין לנשיאות. ואולם, בדיקת וואלה! ברנז’ה מעלה כי לפני 7 שנים, כשעוד עבד ב’ידיעות’, הוא דווקא חשב אחרת לגמרי. צירוף מקרים?

בעל המאה - בעל הדעה? תחת הכותרת "מכה ללובי של המושחתים" תוקף הבוקר (רביעי) הפרשן הפוליטי של "ישראל היום" מרדכי גילת את ח"כ דליה איציק אשר הפסידה בבחירות לנשיאות, ומייחס את הפסדה ישירות לקרבתה למתחרה המר של "ישראל היום" נוני מוזס.

"איציק האמינה שליברמן ודרעי, עם רוח גבית מעיתונו של נוני מוזס, יובילו אותה לבית הנשיא, אבל בסוף הטובים ניצחו את הרעים", כותב גילת, ומפרט: "מלכת התככים והאינטריגות לא התחפשה הפעם לבעלת הסיכויים לנצח. זו לא היתה הצגה. היא באמת האמינה שכיסאו של פרס קרוב אליה; שקואליציית השחיתות בכנסת תוביל אותה לבית הנשיא; שליברמן ודרעי מסוגלים להניח על ראשה את הכתר; שעם רוח גבית מעיתונו של נוני מוזס - בעל הברית שלה ושל אותה קואליציה רקובה - היא תגיע למחוז חפצה", הסביר.

מרדכי גילת בישראל היום. ישראל היום, צילום מסך
גילת 1 - היום/צילום מסך, ישראל היום

"ריבלין הוא חביב, צנוע, שוחר דמוקרטיה שדואג לבני מיעוטים"

גילת לא מהסס להביע תמיכה רטרואקטיבית ומלאה בנשיא הנבחר ריבלין. "הוא חביב, הוא צנוע, הוא שוחר דמוקרטיה שדואג לבני מיעוטים; הוא לא רודף מותרות ודירות פאר; הוא אינו קשור עם דני או עם נוחי דנקנר ואחרים מסוגם. הבדל של יום ולילה", הוא כותב, וממשיך להחמיא, "הצהרת ההון שלו אומרת הכל: הוא עבד כל חייו ובכל זאת לא הגיע רחוק. הדירה הצנועה שלו, מול הארמון של בן?אליעזר, מול הדירות של דליה איציק, מול הדירות של מאיר שטרית - מספרת חלק מהסיפור".

גילת אמנם הוסיף בסוף המאמר כי "הוא לא כליל השלמות. בעבר נראה שהוא חצה קווים - לא כדי לעשות לביתו, אלא כדי לעזור לחברים שהסתבכו בפלילים", אך סייג מיד כי "אני מניח שהוא למד את הלקח. אני מניח שבעידן שלו לא תגיע המשטרה לבית הנשיא. הוא לא יספק לה סיבה. הוא לא קרימינל".

מרדכי גילת בידיעות אחרונות. ידיעות אחרונות, צילום מסך
גילת 2/צילום מסך, ידיעות אחרונות

"שנושיב את ריבלין על כס הנשיא, ונהפוך אותו לאיש מופת? בדיחה"

ואולם, בדיקת וואלה! ברנז'ה מגלה כי לפני 7 שנים, כשגילת עוד עבד ב"ידיעות אחרונות", הוא דווקא חשב אחרת לגמרי. בטור שפרסם ערב הבחירות לנשיאות ב-2007, תחת הכותרת "רק לא פרס, רק לא ריבלין", הביע גילת תמיכה מובהקת במועמדת קולט אביטל, כאשר על ריבלין כתב: "מי שמבקש להיות דמות ייצוגית של כלל העם, אינו יכול לבוא ממקום של מלחמה במערכת אכיפת החוק ובבית המשפט העליון. במדינה שבה רוב העם אינו מושחת, זה בלתי מתקבל על הדעת". גילת טען אז כי "ריבלין פסול לכהונה גם בשל הסתבכות נוספת שנחשפה בתקשורת לפני חודשיים: הוא הפעיל לחצים כבדים בארץ ובחו"ל לטובת העבריין אלי טיסונה, שהורשע בארה"ב בהלבנת כספי קרטל הכספים הקולומביאני, ונידון ל? 19 שנות מאסר. ריבלין מיודד מאוד עם אחיו, יוסי טיסונה ממרכז הליכוד, הפך למענו עולמות וניסה לארגן לעבריין המסוכן חנינה, או לפחות ריצוי המאסר בארץ. עם כרטיס הביקור הזה מבקש עכשיו ריבלין שנושיב אותו על כס הנשיא, ונהפוך אותו לאיש מופת. בדיחה".

לשאלת וואלה! ברנז'ה מדוע השתנתה לפתע דעתו על ריבלין, והאם היא קשורה להיות המועמדת דליה איציק מקורבת לנוני מוזס, סרב מרדכי גילת להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully